Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

I min XC70 D5 sitter en Diesel box av detta märke. Visst rör det på sig. Men med manuell låda blir det ett jävla vispande! {:-O
Titt som tätt dyker det upp felkodsmeddelanden. Nu har jag inte orkat bry mig om att kolla på ett tag, men man blir lite nervös när det börjar lysa mitt i natten i Värnamo. Dagen efter lös triangeln genom halva Danmark, sen stannade jag för att tömma, & vips var felkoden borta. Men kom tillbaka dagen efter. Men nu (Ta i trä) har det inte visat sig på ett tag, men kan bero på att jag är hemma på Gotland. Eller dem ord jag vräkte ur min åt den stackars orangea triangel, han gör ju bara sitt jobb. Inte nog med det. Bilen går bra när den går. Men allt för ofta så rycker & hackar dem. Oftast på varv på andra växeln samt vid segdrag på sexan helst på motorvägen på fastlandet. Dra släp går bra. Men svartrycker som en Scania R500 :-)-)
Ska ta bort skiten så fort jag får tillfälle. Någon annan som är drabbad av denna modul/box?

// Peter
den är nog inte helt olik KCR och andra märken. Många som haft problem med boxar. bäst att plocka ur tror jag
Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]

Vilken ratt? 240

Hej på er. Har en VOLVO 245-833 GL 1993. Nu […]

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]