Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av larsson1221
Har en 940 classic går mkt bra.har även en v70 2.4 -03 automat .går också bra.jag vill dra med 940 då v70 visar motorservice .antagligem spjällhuset .men som sagt bägge går bra så vilken bil hade ni valt och varför? Är ju orolig för att det ska hända nåt med v70 pgu av medelandet.
Du får väl dra 1530 efter 945an. Om ni inte kolla vad exakt & följderna av felet med V70 så skulle jag råda till att ta 945an. Jag tycker man sitter skönt i den :D
Själv så blev jag drabbad av en RÖD triangel i bilen en Måndagsmorgon uppe i Luleå i vintras. KL 0430 på morgonen. Motorservice erfordras snarast. Inge kul att veta att man har 100 mil (Nynäs) framför sig. Väl hemma så slutade den lysa efter någon dag. Men felkoderna lagras, så läste ut dem sen.

Lycka till.
Spjället är rengjort det var mkt geggigt hade lite orolig tomgång innan men det försvann efter rengöringen.men inte medellandet:( dock bytte vi inte packningen då vi tyckte den såg ok ut kanske var fel av oss.men frågan kvarstår varför kommer triangeln efter tredje starten ovh inte andra eller sjunde.mm?
bilen med automatlåda alla dagar i veckan!
för du ska väl antagligen backa o rangera vagnen också? - sådant äter lameller på löpande band....
Missljud! Volvo xc90 2020 b5

Jag köpte en ny XC70 av 2012 års modell[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Då kan vi starta en klubb Lennart. Idag ligg[…]

Byta topplocket, eller hela motorn?

Alternativ 3: Byt bara toppackningen på bil[…]

Förstärkt kamrem

Tror inte den jag har sett va med kevlar utan bara[…]