- tis 06 maj 2014, 21:34
#862320
Lägger diskussionen i allmäna bilar eftersom det varken passar in på V70N eller V70II-forumet.
Står antagligen inför att byta vår V70 mot en XC70 bensinare, då vi vill åt fyrhjulsdriften och frigångshöjden, gå ner lite i miltal och komma bort från motorhaveririsken med AC-pumpen på dieslarna. Körsträckan är cirka 1,5 kilomil per år. Så då är det en XC70N 2.5T (2007) eller en XC70 II 3.2 (2008-2009) som blir vår nästa bil. Den senare känns ju lyxigare med fräschare, högre kaross och en rak sexa, går att stajla till en MY14 look-alike men samtidigt känns gamla 2.5T sjukt prisvärd i jämförelse... Tittar man på omkring på blocket kring 10 kilomil ligger XC70N omkring 130 kkr och XC70II omkring 160 kkr ...! För den prisskillnaden kan man faktiskt köpa en XC70 2.4T -02 som står brevid som extrabil liksom (och vi har plats).
Vilken skulle ni valt? ?:-/
Hur är automatlådorna på dem i jämförelse?
Står antagligen inför att byta vår V70 mot en XC70 bensinare, då vi vill åt fyrhjulsdriften och frigångshöjden, gå ner lite i miltal och komma bort från motorhaveririsken med AC-pumpen på dieslarna. Körsträckan är cirka 1,5 kilomil per år. Så då är det en XC70N 2.5T (2007) eller en XC70 II 3.2 (2008-2009) som blir vår nästa bil. Den senare känns ju lyxigare med fräschare, högre kaross och en rak sexa, går att stajla till en MY14 look-alike men samtidigt känns gamla 2.5T sjukt prisvärd i jämförelse... Tittar man på omkring på blocket kring 10 kilomil ligger XC70N omkring 130 kkr och XC70II omkring 160 kkr ...! För den prisskillnaden kan man faktiskt köpa en XC70 2.4T -02 som står brevid som extrabil liksom (och vi har plats).
Vilken skulle ni valt? ?:-/
Hur är automatlådorna på dem i jämförelse?
Senast redigerad av 1 xerent, redigerad totalt 0 gånger.
V50 D2 Momentum 2011