Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Toson
Har skaffat ELM 327 och appen Auto Doctor i Windows Phone 8.
Gratisappen verkar inte ha så mycket att ge, men har någon här installerat "Pro" versionen och bedöma om det är värt att köpa den? Visserligen kostar den försumbart så det är mest hur den står sig jämfört med andra.
Auto Doctor finns ju för alla system och för PC'n som verkar intressant, då att ha samma programvara både för mobilen och datorn, så man känner igen sig.
Gör det något om ELM'en sitter kvar i bilens kontakt under körning hela tiden, även när man inte använder den? Den tar ju ingen plats och det är ju lite behändigt att bara peta igång appen när man vill kolla nåt.
//Toson
Användarvisningsbild
av joel80
Har ingen koll på appar till windows phone.. men jag låter min sitta i uttaget för jämnan.. så jag när jag vill kan starta appen (Torque för Android) om jag vill kolla något.
Användarvisningsbild
av Toson
Låter bra att den kan hänga kvar hela tiden så man bara startar appen när man vill kolla lite, vilket ju blir betydligt oftare då.
Eftersom man envisas med att göra dom flesta apparna till "R2D2" eftersom inte så många kommit på WP8, blir det lite annat att välja på, men "Auto Doctor" verkar vara som dom flesta andra och kan ju laddas i Laptopen, så det ska nog funka. Vore dock kul om nån annan har provat och kommenterar?
//Toson
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]