Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Rollingold
..precis som tråden lyder.
Vem här på forumet har Volvo'n som gått allra längst. Gordon i USA har rekordet men det är intressant att veta om några medlemmar här på forumet har kört extra långt med just sin Volvo.

Berätta gärna om din bil:
-Miltal
-Antal ägare
-Vad är bytt
-Rost
-Bilder?
-etc!
Användarvisningsbild
av MartinS
Mina har tyvärr inga ben så dom har inte gått en meter, däremot har de rullat några mil...

Sorry, kunde inte låta bli.
Användarvisningsbild
av SvenB
Jag har kört upp emot 38 000 mil med en V 70N i taxitrafik.
Användarvisningsbild
av lennarte
Min trotjänare 745 GLT 16V -88B har nyss "slagit över" till 41000 mil. Det är dock min svåger (tidigare ägare) som kört det mesta. Jag har haft den i snart 6 år och kört c:a 2500 mil. Vad som är bytt... Min svåger bara körde och körde. Vad jag vet (för utom service och sådant) så bytte han "röret under kylaren" och kompressor till AC-n för typ 10 år sedan, och så monterade vi dragkrok och "husvagnsfjädrar" bak på den i början på -90 talet. Själv har jag bytt koppling och växellåda förra hösten, och när jag övertog bilen (hade då stått nästan ett år) bytte jag bromsskivor runt om, bromsok bak och stötdämpare bak. Bilen är oljesprutad ett antal gånger och i princip rostfri. Dock numera lite "bulig" efter att ha "stångats" med en Volvo FH16.
Vi hade tidigare en 745 GL -85 på jobbet (som allt i allo bil) som en av våra servicetekniker hade som tjänstebil tidigare. När den såldes runt 2000 (fortfarande i fint skick) hade den rullat 54000 mil. Men den "gills" väl inte, för det är ingen av "våra" bilar. Annars läste jag för några år sedan om en tidningsbil (Volvo 245) som på några år gick 125000 mil (skytteltrafik mellan Stockholm och Karlstad)

Mvh
Lennart
Senast redigerad av 3 lennarte, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av bem
hej,

Körde 40700 mil med min förra V70 2.4 170hk 2001 Business fram till för 2 veckor sen då jag sålde den och köpte en ny V70.
-Miltal: 47000
-Antal ägare: 1
-Vad är bytt: mycket... se länken nedan
-Rost: bakskärmarna bakre kanten aningens lite rost på slutet
-Bilder?: se länken
-etc!: (var så nöjd med den, Volvo och V70, att det blev en ny V70 för två veckor sen - se länken nedan)

Gamla bilen inkl alla driftskostander kan du läsa om här om du vill:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 9&t=100047

Nya bilen kan du läsa om här:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 56&t=98183

/Bo
Användarvisningsbild
av stooges
Jag köpte år 2000 en 855 GLT -95:a som gått då 58 000 taxi mil.
2007 tog lillsyrran över den, km räknaren lade av för ett par år sedan men vi räknar med att den är någonstans +- 75 000 nu.
Vid senaste besiktningen så bytte jag fjäderben fram, aut lådan byttes vid 53 000 om jag minns rätt.
Användarvisningsbild
av bem
Det var också en kille som hade en 740 som det var en artikel om i Volvos kundtidning (föregångaren till dagens "Min Volvo Magazine", "Volvo Life" eller om det var i dess föregångare "Ratten") för många år sen, säkert 15 år sen. Det var en travintresserad herre som kuska land och rike runt och följde travloppen på plats så det blev många mil. Vill minnas han passerade 100 000 mil med sin bil, som för övrigt vad jag minns såg väldigt fin ut trots milen. Nån mer som minns den artikeln och den bilen?

Jag tror jag hitta killen jag tänkte på, en snabb googling så hitta jag detta - kan det vara han tro som det stod om i Volvos kundtidning för rätt många år sen?

http://hd.se/motor/2007/12/29/vaelvaard ... er-laenge/
(håll ner Ctrl tangenten om du har IE 11 för att följa länken)

/Bo
Användarvisningsbild
av erikn
Min är en gammal taxi, men det blev ett antal ägare mellan taxi och mig. Kommer inte ihåg hur många, har inte kollat pappren som är hemma. Men den är snart uppe i 67' mil, jag köpte den när den gått 55' för fyra år sedan.

Jag kommer inte ihåg exakt, men jag tror att jag körde 2-3 000 mil innan jag satte dit nya spridare och har sedan dess kört på E85. Finns på papper hemma.

Frugans bil har nyligen passerat 40' mil.

Tyvärr har båda två ganska kraftiga rostangrepp, så frågan är hur länge till som de rullar. Men maskinellt går de bra, naturligtvis är det saker bytta som bromsok, styrväxel m.m. så helt original är de inte.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]