Jag kan inte förstå vad ni har emot EU-skylten? Folk gnäller både här och på Zatzy. Vi har haft EU-logo på skyltarna sedan 2001 och jag har aldrig tänkt tanken att den skulle vara ful eller missprydande på nåt vis. Då den kom så var det på något vis ett tecken åt omvärlden att man körde en bil av fräsch årsmodell, alternativt att man körde nyreggat importlik förstås. ;) Då skyltarna började dyka upp i trafiken var det många med 1-2 år gamla bilar som skaffade nya skyltar för att deras bil skulle fortsätta se modern ut. Jag tror nog jag skulle ha gjort samma sak själv också.
Nu är jag så van att se EU-skyltarna att jag inte ägnar dem en tanke. Snarare tycker jag det ser konstigt ut då jag t.ex. ser en tidig finsksåld V70N med den gamla skylten. Det finns inte många såna.
Men det är klart, på en äldre bil ser det ju lite fel ut, förutsatt att bilen i fråga är tillräckligt fin för att det ska spela nån roll. På denna fina gamla autobahnmissil skulle jag t.ex. gärna se en skylt utan EU-märkning. Som tur kan vi ju beställa såna skyltar när vi vill. 8)

Skoda - Tyska delar i tjeckisk låda. :)