Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av KnotVillage
Efter månader har man äntligen löst det. Öppna vida-all-in-one som administratör.

Dock får jag upp:

Egenskapen eller metoden DiagnosticAllowed stöds inte av objektet.

Vet inte om det påverkar felkodsläsningen.
av Andreasace
KnotVillage skrev:Ok, problemet är att skärmen är vit. Får aldrig upp någon volvobil eller username.
Har du patchat programmet?
Använder du Skype? Avinstallera det! Det stör VIDA
av KnotVillage
Andreasace skrev:
KnotVillage skrev:Ok, problemet är att skärmen är vit. Får aldrig upp någon volvobil eller username.
Har du patchat programmet?
Använder du Skype? Avinstallera det! Det stör VIDA

Det är patchat och har nu fått det att fungera.

Öppna vida monitor, öppna all-in-one som administratör. Då fungerar det, får dock upp ett felmeddelande men vet ej om det påverkar avläsning. Vet inte vad som händer om man installerar programmet som administratör.
av KnotVillage
Nu får jag inte riktigt Dicen att fungera med 2013A. Något fel med drivrutinerna i enhetshanteraren. Måste man uppdatera dicen för att kunna använda 2013A? När man installerar vida ska väl SW till dicen följa med?
av KnotVillage
KnotVillage skrev:Nu får jag inte riktigt Dicen att fungera med 2013A. Något fel med drivrutinerna i enhetshanteraren. Måste man uppdatera dicen för att kunna använda 2013A? När man installerar vida ska väl SW till dicen följa med?

Installerade 2012A och igen och nu fungerar det. FW i dicen klarade nog inte av 2013A. Vilken version krävs? Får väl köpa en ny då dom ej verkar gå att uppdatera. Har dock en riktigt dice men vet inte om man vågar ge sig på den. Inte kul om den hänger sig.
av Andreasace
KnotVillage skrev:
KnotVillage skrev:Nu får jag inte riktigt Dicen att fungera med 2013A. Något fel med drivrutinerna i enhetshanteraren. Måste man uppdatera dicen för att kunna använda 2013A? När man installerar vida ska väl SW till dicen följa med?

Installerade 2012A och igen och nu fungerar det. FW i dicen klarade nog inte av 2013A. Vilken version krävs? Får väl köpa en ny då dom ej verkar gå att uppdatera. Har dock en riktigt dice men vet inte om man vågar ge sig på den. Inte kul om den hänger sig.
Tror inte att felet ligger i VIDA utan att du har en ful Dice som är låst till 2012A alternativ manipulerad 2012A.

VIDA struntar i vilken firmware DIcen har, dock brukar den påpeka att man bör ha senaste firmware för att säkra funktionen.

Så om du har en äkta DICE så är det bara köra med den.
av Andreasace
KnotVillage skrev:Ok, installerade som sagt 2012A och då fungerade det igen.

Kräver inte nyare vida nyare fw?
Nej, nyare vida kräver inte nyaste firmware.
Men VIDA rekommenderar nyaste vid varje uppstart om en Dice kopplas in med äldre firmware
av seimila
Det pratas om ful dice och inte ful dice i tråden. Att dom dyrare kina kopiorna skall vara bättre.
(Hittar inget av värde längre bak i tråden)
Men vad ska man kolla efter i dom ofantligt många annonserna på Ebay?

Bara för att en dice är 100sek dyrare än den andra betyder det att den då är en "bra" dice?
Är en djungel med annonser.

Några bra tips?
av KnotVillage
Andreasace skrev:
KnotVillage skrev:Ok, installerade som sagt 2012A och då fungerade det igen.

Kräver inte nyare vida nyare fw?
Nej, nyare vida kräver inte nyaste firmware.
Men VIDA rekommenderar nyaste vid varje uppstart om en Dice kopplas in med äldre firmware

Låter konstigt. 2013 funkade inte på min xc90 -05 eller v70 -13. Prövade med 2012A igen utan problem.

Ni som uppdaterat dice, vilken adapter ska man ha för strömförsörjningen? eller kan man göra det när den är kopplad till bilen?
  • 1
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • 241

Fick mejl av Volvo cars i torsdags om att jag ska[…]

Hade nog tur, för pinnskruvarna satt kvar i b[…]

Lufta koppling som inte går

Det är bara att fortsätta lufta tills de[…]

V60 sliter däck bak