Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Andreasace
bem skrev:Finns det poänger i det du skriver.
Dock funkar faktiskt den "ful" DICE vi har här så den kan duga ett tag för den relativt blygsamma felsökning den används till här.
Pysslar man med mer omfattande felsökning kanske en dyrare kan vara vettigt att inhandla.

Vad kostar egentligen en licensierad VIDA programvara med DICE enhet och access till Volvo server för nedladdning av mjukvara?
Kunde vara kul att veta sådär mellan tummen och pekfingret.

/Bo
Programvaran i sig kostar egentligen inget, utan man betalar ett abonnemang.
En 3 dagars version kostar ca 500kr vad jag vet.
Sedan tillkommer pris för diverse nerladdningar.
Användarvisningsbild
av Jackson75
MEN - förutom abonnemang så krävs tydligen att en auktoriserad verkstad o.dyl aktiverar nedladdningen.
Det finns någon i denna tråd som köpte ett 1-dagars abonnemang som inte kunde ta del hela vägen pga detta.
av jeppos
Hej!
Någon som vet om man kan avinstallera ett alkolås med hjälp av en ful-Dice från Kina? Köpt en beganad v50 och är liiite trött på detta eviga blåsandet :-)

Bilia skulle ta drygt 1200kr för avinstallationen och en ful-Dice får man ju billigare än så, dessutom kan man ju läsa felkoder osv i framtiden med den....
Användarvisningsbild
av pcdoktor
Ni är kanske trött på alla dessa snarlika frågor men jag har en lite äldre bil i form av en S80 2.4 -00
Jag kan tänka mig att köpa någon slags dice men en länk på en fungernade och tips på version av DICE man kan leta upp.
Jag kanske inte behöver senaste versionen av DICe till min kärra, burken jag använder är en maskin med XP på funkar det bra och vilken browser föredras?

/Newbien
av Andreasace
KnotVillage skrev:Fortfarande ingen som med säkerhet kan säga om 2013A fungerar med IE10?
Har svarat på dessa för länge sedan.
Fungerar med IE10, men man får ställa in kompatibilitetsläge i IE10 varje gång man startar VIDA
av Jespersen
Skulle någon kunna tipsa om en BRA Dice? Står garanterat någonstans här i tråden, men orkar inte läsa igenom alla 65 sidor.
Tack på förhand!

MVH Jürgen
av KnotVillage
Andreasace skrev:
KnotVillage skrev:Fortfarande ingen som med säkerhet kan säga om 2013A fungerar med IE10?
Har svarat på dessa för länge sedan.
Fungerar med IE10, men man får ställa in kompatibilitetsläge i IE10 varje gång man startar VIDA

Ska man öppna ett separat fönster men IE10 och ändra det sen öppna vida monitor?

När jag gör det så går det ej att ändra vida fönstret till IE9.
  • 1
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 241

Den där motorn ska väl ha 98 oktan, om m[…]

En bensinmotor tror jag mår betydligt bä[…]

Trasig Renault Scenic

Pågen har varit här och lämnat bil[…]

En reseladdare som man kan plugga in i ett vanligt[…]