Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
Så Vista Home går inte att använda då?
Med Vida2013A.

/Bo
av Andreasace
bem skrev:Så Vista Home går inte att använda då?
Med Vida2013A.

/Bo
Ingen version av VIDA fungerar på home.

Måste vara Pro/Ultimate/Enterprise oavsett. XP, Vista eller 7 spelar ingen roll
Användarvisningsbild
av wissel
Finns dom som öppnat regedit och ändrat där och lyckats....
läs denna tråden så hittar du det.....
rackarns mycket billigare än att uppgradera OS.
av Andreasace
wissel skrev:Finns dom som öppnat regedit och ändrat där och lyckats....
Ska inte manipulera i registret.
Finns anledningar till att det inte ska installeras på budget versioner.
Dem saknar en hel del komponenter när det gäller kommunikation och nätverk.

Sitter man ändå på en pirat VIDA så tror jag inte det är ngr bekymmer att köra en pirat kod på Windows och bara uppgradera enkelt via Update anytime till Ultimate. Tar bara 10 minuter.
Användarvisningsbild
av wissel
Andreasace skrev:
wissel skrev:Finns dom som öppnat regedit och ändrat där och lyckats....
Ska inte manipulera i registret.
Finns anledningar till att det inte ska installeras på budget versioner.
Dem saknar en hel del komponenter när det gäller kommunikation och nätverk.

Sitter man ändå på en pirat VIDA så tror jag inte det är ngr bekymmer att köra en pirat kod på Windows och bara uppgradera enkelt via Update anytime till Ultimate. Tar bara 10 minuter.
Och kostar skjortan mm.
Att ändra i Regedit tar 1.5 minuter om du pratar tiiid. Kostar inte en Cent.
Skillnaden mellan "Budgetversionen" som du pratar om o typ Ultimate gäller mest Domänhantering vilka väldigt få
har på sitt hemmanätverk.
Så varför sitta "hemma" med ett OS som du utnyttjar till 1 % ?
Nähh. 8)
Användarvisningsbild
av bem
Hej,

Installerade VMware Player Plus 6 på Vista Home och installera sen en Windows 7 Professional i den (via ISO fil men CD/DVD som källa funkar också):
https://my.vmware.com/web/vmware/free#d ... player/6_0
Player Plus är gratis för personligt bruk.

Sen installera jag VIDA2013A programmet i den virtuella Windows 7.
När allt var installerat och omstart av datorn osv så koppla jag in DiCE boxen till USB porten på datorn och kollade sen med VIDA Diagnostics programmet att den hade kontakt med DiCE boxen (när man tryckte Connect i diagnoistik programmet visades versionsinformation och test av LED, Minne, Interface, Communication kunde utföras och alla fungerade). Skall koppla in kontakten i bilen ikväll får vi se om det funkar.

/Bo
Användarvisningsbild
av bem
Koppla in kontakten i bilen nyss, en V70 2001, och startade upp VIDA All-In-One. Kunde logga in med admin och sen kunde jag först lästa ut bilinformation viket gick bra, välj dock Europa under Partnergrupp annars blir inte Diagnostikfliken aktiv.
Därefter kunde jag gå till Diagnostikfliken och då läste den av bilens enheter - detta tog en stund. Det mesta i VIDA All-In-One verkar funka vad jag kunde se

Har Internet Explorer 9 på burken och Java 7 uppdatering 25 (men jag tror inte Java behövs).
Jag hämta hem allt från Windows update (utom IE 10) till den virtuella Windows 7 Professional så den är up to date (stängde sen av automatisk uppdatering).

Om man har VIDA2013A så måste patchen installeras, installera den på C:\ så hamnar patchfilerna rätt (C:\VIDA), annars tror jag man får problem att logga in med admin på startsidan/inloggningssidan i VIDA All-In-One.

Summa summarum, en del jobb innan allt kom på plats och fungerade men nu funkar det i alla fall.

Nu blir brorsan glad för det är egentligen åt honom jag installerat allt på hans laptop.
Men det var ju kul att testa på min egen V70 också.

/Bo
av VolvoS80automat
Funkar det att ställa in kommunikation/signal eller uppdatera spjällhus med denna eller är det Volvo som gäller om spjällhuset måste bytas har nämligen ingen kommunikation med mitt gasspjäll efter motorbyte,
  • 1
  • 92
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 241

Hej Jag ser att det portproblemet har funnits l&au[…]

Är det någon som har den senaste MMM2 s[…]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

Finns det någon ÅF för turbofj&au[…]

Visa din semesterbil(d)