Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Ta du och kör "erase all" under delivery. Kör sedan en sväng med några motoravstängningar, och se vad du har för koder sedan.

Jag kan tänka mig att CEM också kan meddela om ABS fel.
av goliat1989
Tjena behöver lite expertis! Köpte ett kit med Vida 2013A och dice. Får det ej att fungera som det ska. Där det står kommunikationsverktyg har jag fått för mej att man ska kunna välja verktyg? Finns inget att välja går ej att klicka eller nått. Går jag in i dice programmet och väljer interface test så får jag meddelande not ok. Någon som kan ha en aning om vad problemet är?
Användarvisningsbild
av Jackson75
Gick installationen bra av drivrutiner för DICE burken?
Lyser DICE'n grönt?
av goliat1989
Jackson75 skrev:Gick installationen bra av drivrutiner för DICE burken?
Lyser DICE'n grönt?
Dice lyser grönt och även den gula nr,2 uppifrån när jag väljer connect i dice programmet.
av goliat1989
goliat1989 skrev:
Jackson75 skrev:Gick installationen bra av drivrutiner för DICE burken?
Lyser DICE'n grönt?
Dice lyser grönt och även den gula nr,2 uppifrån när jag väljer connect i dice programmet.

Har version V5.6.0.0
av goliat1989
Jackson75 skrev:Hittar du DICE'n i enhetshanteraren?
Ja det kan jag. Men borde man inte kunna välja ett kommunikationsverktyg fast det inte är till kopplat? Vad jag får det till så har jag 2 fel, kan ej välja kommunikationsverktyg i vida och dice:n får jag ett felmeddelande i när jag kör testet interface.
Användarvisningsbild
av Jackson75
Jag tror att de båda felen kommer från samma källa. Att du inte lyckas ansluta till DICE'n.
Min DICE poppar upp direkt i "kommunikationsverktyg" när den ansluts.
av goliat1989
Jackson75 skrev:Jag tror att de båda felen kommer från samma källa. Att du inte lyckas ansluta till DICE'n.
Min DICE poppar upp direkt i "kommunikationsverktyg" när den ansluts.
Vad tror du det kan vara för fel då?

-Kör skivan jag fick med.
-Patch
-Kopplar in dice:n
-Går in i dice diagnostic och connectar
-Startar Vida

Har provat göra detta i : XP, Win 7, Win 8, home versioner och nu sist pro, Har IE10 men har ändrat webbläsar läge till IE9, IE8 och IE7. Har provat med nyckel i läge 1, 2 och igång..
  • 1
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • 241

Varför byta? Där är ju beägg k[…]

AC problem Volvo S80 2000

.. Läste att fyller man på med lä[…]

Ja jag har piskat skiten ur en del bilar tidigare,[…]

Reparera läckande AC