Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Aj då, men de flesta Volvo där ute verkar ha sidolist på samma höjd... men kanske klåfingriga designers förstört denna idé liksom de förstört att kofångarna sitta på samma höjd och tål lite påkänning så man inte längre kan nudda andra bilar vid parkering, 240 var tider det, då var bilarna praktiska, nu ska de mest se fina ut och glänsa på showgolvet.
Precis. Men folk vill ha hellackat. Utseendet är viktigt – det är därför folk försakar en massa komfort, framkomlighet och förbrukning genom att köra med breda fälgar och sänkning.
Senast redigerad av 1 Tomas88, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Onödig citering
Efter 400 mil kom idag dörruppslag nummer två. Denna gång tog jag dock förövaren på bar gärning, trots detta plånekade han och vägrade visa körkort. Fick tillkalla polis som konstaterade att hans dörr matchade min skada som handen i handsken. De hade även lite andra synpunkter på hans 20 år gamla buckliga och rostiga riskokare...

Så nu blir det till att göra ett återbesök hos Waxdepån för att försöka få tillbaka nybilskänslan...
Användarvisningsbild
av Gurra82
Vad lycklig jag hade varit om jag hade kunnat ta förövaren på bar gärning som du, en del är helt enkelt idioter.
Senast redigerad av 1 XC90_Executive, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: onödig citering
Visst kändes det bra att ta tag i honom på en gång men jag blir så trött på att folk kan vara så vårdslösa med andras egendom. Allt extrajobb och alla extra timmar som går åt i onödan känns också trist att behöva lägga ner. Nu blir det skadekontroll hos Volvo, sedan boka tid hos lackverkstan, sedan ut till Waxdepån för påläggning av nytt lackskydd - allt för att en idiot inte kunde vara försiktig från första början...suck!
Vissa ser bilar som det ja. Andra har bilar som hobby och intresse. Jag tycker att man tänker otroligt ego om man förutsätter att alla struntar i sina grejer.

Det är mitt val att jag vill ha en bil för 600 000kr+. Då är det mitt val hur jag vill behandla min bil. Det är inte upp till någon annan....
XC90_Executive skrev:Vissa ser bilar som det ja. Andra har bilar som hobby och intresse. Jag tycker att man tänker otroligt ego om man förutsätter att alla struntar i sina grejer.

Det är mitt val att jag vill ha en bil för 600 000kr+. Då är det mitt val hur jag vill behandla min bil. Det är inte upp till någon annan....

Precis, spelar ju ingen roll om det gäller en gitarr, en tröja en bil, ett hus, en TV eller vad fan som helst!

Det är ägarens åsikt om hur dessa saker ska skötas som gäller!

Vill någon ha sin gitarr i en glasmonter i vardagsrummet så är det ju dennes val!
Fast detta är egentligen inget större problem i Sverige, där vi av tradition vårdar våra bilar väl. Att det ändå händer, är uttryck för slarv och obetänksamhet.

Det är ju en annan inställning i sydeuropa. Man brukar ju skoja om att man inte skall lägga i handbromsen när man parkerar i Frankrike eftersom man kan ha en kortare bil när man kommer tillbaka, beroende på vanan(?) att putta till bilarna framför och bakom lite grand för att få plats. Säkert mycket en myt, men ändå speglar det inställning till bilen. Inte samma statussymbol.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
Trasig Renault Scenic

Och, Renaulten går bra. […]

Volvo 740-87 problem vid start B230e

Hej helt ny här och stött på probl[…]

Att fixa det på ett par timmar känns v&[…]

Hej! Har en hastighetsmätare som lägger […]