- sön 05 mar 2017, 22:50
På min -15 vet jag i alla fall med säkerhet att det blir plant där bak trots att man i motsats till tidigare inte fäller sittdynan framåt först utan bara fäller ryggstödet.
Mwi skrev:Din åsikt tydliggör varför Aftonbladets undersökning är oanvändbar för Volvo jämfört med deras egna undersökningar inom "rätt" målgrupp. I Aftonbladets undersökning får vi reda vad deras läsare tycker, men inte vad Volvos målgrupp tycker,Vad vi får reda på är vad de tycker som är tillräckligt intresserade av V90 för att gå in på nätet och rösta i en opinionsundersökning om saken, vilket i sin tur troligen inte har så mycket med regelbundet AB-läsande att göra. I motsats till dig tror för övrigt också att det kan finnas en hel del förhållandevis regelbundna AB-läsare i bilens potentiella kundkrets.
Mwi skrev:du talar om vad du tycker men tror du Volvo kan växa eller överleva med en kund som dig? Enligt din signatur så har du en V70 från 2002 och en från 2015, det blir inte mycket tillväxt eller förtjänst när kunden inte köper bil oftare :DJag har i själva verket aldrig köpt en helt ny bil och min -15 är den första jag någonsin köpt av en Volvohandlare. Men det betyder inte att jag inte påverkar hur det går för Volvo. Som begagnatköpare är jag förstås med och bestämmer andrahandsvärdet på bilen, vilket i sin tur rimligen är en del av kalkylen för nybilsköparen. Att jag i genomsnitt tenderat att byta bil ungefär vart åttonde år förändrar inte den saken.
Mwi skrev:Själv byter jag inte bil privat speciellt ofta heller, och jag håller med dig om bakluckans lutning även delningen av baksätet och att det inte blir en planlastyta ner man fäller bakre ryggstödet och som hundägare så tar hundburen halva lastutrymmet och för mina semesterbehov är redan V70:n trång så en V90 skulle inte funka. Men både du och jag byter bil för sällan för att Volvo kan ta hänsyn till våra åsikter, och jag tycker faktiskt att Volvo's design verkar funka om man vill hitta nya kunder och växa, och siffrorna visar att det går bra med den nya V90:n hade bara produktionskapaciteten hängt med så hade det levererats ännu fler nya Volvo. Själv är jag sugen på den nya E-klass kombi nästa gång det är dags att byta bil, där får man rejält lastutrymme och motoralternativ med fler än fyracylindrar (D)Se där! Vi gör alltså samma analys av V90 för vårt eget personliga bruk och bilval. Dock vill jag trots allt försvara V90 lite genom att säga att lastgolvet, enligt rapporter här på forumet, faktiskt blir plant när man fäller bakre ryggstödet. Men rätta mig gärna om jag har fel.
På min -15 vet jag i alla fall med säkerhet att det blir plant där bak trots att man i motsats till tidigare inte fäller sittdynan framåt först utan bara fäller ryggstödet.
Senast redigerad av 2 andersuw, redigerad totalt 0 gång.
Nuvarande Volvo: V70 T5 -02 Geartronic; V70 D4 -15 Geartronic
Tidigare Volvo: 145 DL -72 B20D man; 245 DL -75 B21A man; 745 GL -87 B230F man; 855 T5 -94 aut
Tidigare övriga: Saab 99 -71 1,7 man; Volkswagenbuss T1 -66 man; Cadillac Coupe de Ville -75 aut
Tidigare Volvo: 145 DL -72 B20D man; 245 DL -75 B21A man; 745 GL -87 B230F man; 855 T5 -94 aut
Tidigare övriga: Saab 99 -71 1,7 man; Volkswagenbuss T1 -66 man; Cadillac Coupe de Ville -75 aut