Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Allinug skrev:I SvD har de en intressant artikel om hur man också kan tolka filmen. Det handlar om Volvos svårighet att få ut nya modeller och att de därför fått övervintra med gamla modeller.

http://www.svd.se/naringsliv/motor/rekl ... 935050.svd

Läste det där.. vilken smörja! Svd i ett nötskal.. ;)
Undrar förresten om Aftonbladets reporter läser på Jagrullar..
"En djurstam som till största del är koncentrerad till Syd- och Mellansverige.
Uppmärksamma tittare har i sociala medier poängterat att det minsann inte finns någon kronhjort i Gällivare, där filmen är inspelad."

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 8254392.ab

;)
Det är nog fler än man tror som läser här på jagrullar, både teknikens värld och Volvo bland annat. ;)
Reklamen har ju lyckats! Reklam ska ju väcka känslor.Varenda bilforum har ju en tråd om "Zlatan och Volvo". Sen att han fick ynka 10 miljoner...Peanuts i sammanhanget. Gensvaret är ju enormt ute i världen och nästan i klass med "Epic Split" med Van Damme. Såg att någon nämnde att Mathias Ekström och tyckte kanske att han skulle lyfts fram ist.
Fråga en pojkvasker i Frankrike eller varför inte Peru eller Nya Zeeland om Zlatan så vet han garanterat vem det är,men Mathias WHO? Zlatan är den största reklampelaren och idrottsexporten vi har haft någonsin, och han är nu förknippad med volvo för evigt. Det kommer garanterat att sälja X antal bilar.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag är också övertygad om att Volvo lyckas med sin kampanj! Såg italienskt version på youtube idag också.. :)
Klart som fan att folk i fotbolls länder vet vem Zlatan är. Mattias har skördat mycket mera framgångar än någon pajas som sparkar på en fotboll och lägger sig gråter bara någon petar på honom. Men Media lyfter ju bara fram fotbollen i TV/ tidningar mm. Hade inte media funnits hade ingen vetat vem han är...
Peter Forsberg anser jag vara större än vad zlatan är....
Hur mycket sänder media från Rally VM?? jo ett kort sammandrag 22,30 i bästa fall. När det är fotboll utgår alla vanliga program och det sänds på bästa tid......
Tjatar man om samma person i alla nyhetsblaskor så kan ju folk inte undgå se spektaklet ;-//

Zlatan flytta från sverige när han var 19år läste jag .............
Folk tror visst han är någon gud! Har ni plansch på han framför er när ni ska komma till med frun oxå eller :wink:
Jag är själv fullständigt ointresserad av all idrott och framför allt fotboll. Jag tittar i stort sett bara på rally och Motogp och roadracing, och har gjort så sen 30 år tillbaka. Spelar ingen roll om du tar fotbollsländer eller Vietnam eller Papua Nya Guinea så vet till och med en åldring vem Zlatan är. Jag reser väldigt mycket i mitt jobb och får ofta frågan: Where are you from? Sweden! Ahh!! Zlatan! Very good! Inte en enda gång har någon sagt: Ahhh! Forsberg! eller Ekström! Björn Borg var det väl en kille som nämnde en gång i Pakistan.
Fotboll är världsomfattande medans Nhl och Dtm Inte är det, så är det bara och det kan varken du eller jag ändra på.
Här i norden är inte motorsportintresset så prioriterat att satsa reklam och sponsorpengar i, som tex Spanien, där roadracing är störst, tom större än fotboll. Då menar jag även som publiksport och tittarsiffror. Lorenzo och Pedrosa är nästan nationalhjältar.
För att inte tala om vad Rossi är i Italien.
Det finns talanger här hemma i motorsport, inget snack om det, har själv sett en del killar i 15-17 årsåldern som är helt fantastiskt snabba på hojen. Men det finns inga sponsorer tyvärr, och då lyfts dom inte fram. Ekström,Bräck och Rydell har haft en dj...la tur som kommit ut och gjort karriär.
Apropå flytt så drog väl förre hjälten Glenn Hysen när han var typ 21-22?
:lol: :-)-)
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 18
Räckvidd T6 Recharge

Hej, jag har precis fått hem min v60 T6 Rech[…]

Anliggande frambroms 740

Har beställt två satser med glidbultar […]