Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av jaob
Jackson75 skrev:
jaob skrev:Exakt vad kan man göra med denna DICE enhet ?
Finns det några roliga funktioner.

Har en PPC diagnostic är det värt att byta till en sån här ?
Varför inte läsa tråden från början, till att börja med?
Ber om ursäkt då.
Får väl göra det när jag får tid över.
Tänkte att nån kunde göra en snabb sammanfattning istället för att man ska läsa igenom 60 sidor och 880 inlägg
plus att hälften av alla inlägg verkar ju handla om hur man får igång programet i datorn bara.
Användarvisningsbild
av Jackson75
Jag vet att tråden är en riktig mastodont tråd, men det framgår en hel del info i den. :wink:
Lite kort kan man säga att DICE är så mycket mer än "felkodsläsare". Med den kan du bortsett från felkoder, få felsökningshjälp, ritningar, kalibrera t.ex spjällmotorer, testa DIM, justera värmen i stolarna, etc
Sen verkar många ha problem med installationen, jag har inte haft några problem med detta då jag följt systemkraven.
Min DICE strulade lite, men efter att ha kört i en annan FW så har den fungerat fint efter detta.
av jaob
Jackson75 skrev:Jag vet att tråden är en riktig mastodont tråd, men det framgår en hel del info i den. :wink:
Lite kort kan man säga att DICE är så mycket mer än "felkodsläsare". Med den kan du bortsett från felkoder, få felsökningshjälp, ritningar, kalibrera t.ex spjällmotorer, testa DIM, justera värmen i stolarna, etc
Sen verkar många ha problem med installationen, jag har inte haft några problem med detta då jag följt systemkraven.
Min DICE strulade lite, men efter att ha kört i en annan FW så har den fungerat fint efter detta.
Tackar :)... gick ju snabbare än att läsa igenom hela :)
Hitta en billig på Aliexpress trodde dem var bra mycket dyrare... kostar ju typ bara 600 kr.
frågan är ju om det är olika kvalite på dem och olika funktioner ?

tittade på den här : http://www.aliexpress.com/item/New-Prof ... 17376.html
Användarvisningsbild
av Jackson75
Det FINNS olika versioner av dessa hårdvarumässigt. Det är svårt att säga vilken man köper så länge man inte får en bild på insidan. Stället där jag köpte min finns inte kvar längre (då slipper dem reklamationer o annat tjafs). Min var tydligen en av de bättre varianterna, lyckades jag ta reda på.
av jaob
Jackson75 skrev:Det FINNS olika versioner av dessa hårdvarumässigt. Det är svårt att säga vilken man köper så länge man inte får en bild på insidan. Stället där jag köpte min finns inte kvar längre (då slipper dem reklamationer o annat tjafs). Min var tydligen en av de bättre varianterna, lyckades jag ta reda på.
Okej så det är bara att chansa med andra ord :)
Användarvisningsbild
av Jackson75
Ungefär så ja. Kolla igenom tråden o kolla om det finns några länkar som lever fortfarande, med rek ställen.
av joelf
Kör Vida 2012D med win 7 pro (Tror jag). Har alltid fungerat med helt plötsligt ser det ut så här:

Bild

Bild

Något som går att göra något åt? Har prövat ominstallationer.
Användarvisningsbild
av wissel
Kolla din version av Windows, högerklicka på " Min dator" så ser du.
har du Windows Home så är du rökt.
På bilderna kan jag inte se att din SQL är uppe o igång, du ser den nere i balken till höger.....?
  • 1
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 241
Lambdalampan lyser

Bilen går fett av i nuläget okänd […]

Jag blev utsatt för samma fenomen idag 22/7 2[…]

Volvo 850 Efter kopplingsbytet hängdes trof&[…]

Bränslekrux...