Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Emilh
Andreasace skrev:

Som svar till emilh.
Det finns skillnader i Dice varianterna.
En del kopior är rejält fulade med andra kretsar för att dra ner på priset och dessa är svårare att få igång.
Dem har inte upgraderignsbart Firmware och man kan bara använda den medföljande VIDA versionen, då den är fulad för att fungera med den enheten.
Dessutom så går dem även igång när man pluggar in dem i USB kontakten, vilket dem annars inte ska kunna göra.
Utseende är ingen skillnad, men oftast så ät dem mycket billigare än övriga kopior.

Jag har bra fungerande enheter på lager, men tar ett större pris för dem också av olika skäl
Vad är då ett större pris?

På Aliexpress finns ett antal varianter som kostar allt från 88-140 dollar, nån som har tips eller erfarenhet från nån av dessa?
Användarvisningsbild
av Jackson75
Ser man någon skillnad utvändigt på dessa enklare DICE burkar som startar direkt den får USB?
Min enhet kräver ext matning el via OBD för att starta och gick att uppdatera fw från volvo's egen sida.
av Andreasace
Jackson75 skrev:Ser man någon skillnad utvändigt på dessa enklare DICE burkar som startar direkt den får USB?
Min enhet kräver ext matning el via OBD för att starta och gick att uppdatera fw från volvo's egen sida.
Nej, man ser ingen skillnad utseende mässigt, men om din måste startas upp via OBD så är det iaf en av dem bättre.
Då OBD ger 12v som enheten kräver, USB ger bara 5v.

Svar till Emilh.
Ja, det finns enheter från 70-140$
Och man vet aldrig vad man får, då det finns en drös av försäljare.

Jag tar ett större/högre pris eftersom jag har sådana hemma till försäljning.
1395kr.
Och det är ett pris som många reagerar på, då man själv kan köpa för ca 950kr.
Men gör man bara en beräkning så ligger jag inte på riktigt överpris.

Jag erbjuder som sagt 1 års garanti, som kvittot säger och jag står för kostnaderna vid utbyte.
Köper man dem själv för säg 950kr. Sedan hamnar den i tullen, +250kr
Då är man på 1200kr.

Skulle enheten gå sönder, så måste man skicka tillbaka den till kina och stå för frakt, ca 195kr
1395.
Sedan så för man stå för frakten tillbaka till Sverige för nya enheten, ca 200kr med DHL.
1595:-
Fastnar den i tullen igen så har man ytterligare 250:-

Så i dessa fall är jag billigare, då jag täcker alla kostnaderna.
Användarvisningsbild
av 3r1k
Har kommit fram till att jag inte har någon nytta av min DiCE. Är det nån som vet var man kan sälja den? Försökte på tradera men det var inte så populärt...
av Andreasace
3r1k skrev:Har kommit fram till att jag inte har någon nytta av min DiCE. Är det nån som vet var man kan sälja den? Försökte på tradera men det var inte så populärt...
Nej, du kan inte sälja på blocket och Tradera då det är kopia du har.

Men garaget.org brukar funka.
Eller så kanske någon hojtar till på forumet.
Användarvisningsbild
av 3r1k
Andreasace skrev:
3r1k skrev:Har kommit fram till att jag inte har någon nytta av min DiCE. Är det nån som vet var man kan sälja den? Försökte på tradera men det var inte så populärt...
Nej, du kan inte sälja på blocket och Tradera då det är kopia du har.

Men garaget.org brukar funka.
Eller så kanske någon hojtar till på forumet.
får pröva det, tack för svar!
Användarvisningsbild
av Jackson75
Min DICE har börjat koppla ner, när jag är inne i vyn för utläsning av felkoder...jälva sätt :wink:
Alla dioder slocknar, precis som att den fimpar helt. Har uppdaterat den till FW 5.6.1, men nåt skumt är det
Ser väl ut som jag får plocka isär den o rätta till hälften av lödningarna internt som kineserna har misslyckats med :wink:
Användarvisningsbild
av Jackson75
Skulle vilja testa att nergradera DICE FW till 5.5.0 el nåt liknande. Dessa FW ligger som .MOT filer.
Någon som har tillgång till dessa?
av Andreasace
Jackson75 skrev:Skulle vilja testa att nergradera DICE FW till 5.5.0 el nåt liknande. Dessa FW ligger som .MOT filer.
Någon som har tillgång till dessa?
Pm:a mig din mail så mailar jag 5.5.0 filen
  • 1
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 241

Volvo går dåligt så det gör[…]

GLT på en 2.0t?

Har bekymmer med att min 2.0t från 2003 bete[…]