Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Här är lite mer intressant läsning om hur man lurat stater och investerare inkl personalen samtidigt som ledningen såg till att kliva av och sälja sina egna aktier med upp till 5000% i vinst.

https://ledarsidorna.se/sa-skapade-nort ... -framgang/
Grundare går ju sällan el aldrig lottlösa oavsett utfall, visst är det fult men vardag. Om 1år är det glömt och nästa greenpryl tar fart el faller, green steel är nog nästa tippar jag. Och sedan har vi dessa vätgas fabriker som planeras, flopp deluxe i mina ögon.
Derank skrev: tor 19 dec 2024, 18:47 Såja, nu slipper man iaf Kineserna i Torsboda, tack och lov.
Vad hände? Kineserna insåg att det aldrig går att driva lönsam batteritillverkning i Sverige? Kineserna fattade att Northvolts leding redan bränt av av alla stödmiljarder som går att hämta? Eller har de blockats av regeringen?
Cox skrev: politiker borde få straffet att återplantera. Dom var ju så pigga på hugga ner allt.
Håller helt med här. Det går så jäääävla bra att ta bort skiten för "miljö"-projekt, men att återställa sen när dessa "för miljön"-projekten floppar? det är "någon annans" problem det............

edit: iofs skulle jag vara helt ok med att tvinga chefen av f.d. northvolt att stå där ute och plantera träden själv. Ett för ett.
Det är väl Boden med omnejd nästa nurå som ska få nya bostäder, Hotell, affärer, dagis, pizzeria, infrastruktur, VA osv osv sov osv osv osv behövs väl en 20000 pers ochså el nåt sådant. Återstår att se om det skiter sig ochså.....
  • 1
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 95

Innebär det att jag stryper tillförsel[…]

Då är vi på samma spår. Had[…]

Om ingen haft kontaktdonet isär och sedan var[…]

Xc90 T8 My22 vs My23

Hybriderna kan inte snabbladdas... Nej, precis. S[…]