Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

nu var det ju jula det gällde som sagt men jag

har en biltema 2.5 ton har funka bra hittills antar att det är väl typ samma skit som jula
väger 35kg känns som 70 när man kånkat fram eländet men rätt stadig på rätt underlag
men hellre tung än ostadig för mig.

hasse.
jo jag tog så klart en sväng förbi domkrafterna också för att känna o klämma lite.
men vilket skräp det var, alla var av billig biltema-modell till ett tämligen högt pris.
Den dyraste i aluminium klarade 1.5T för 2000:- och den var inte mycket ett hänga i granen

faktum är att det är ett jäkla rövarpris på en svag domkraft med singelpump av no-name märke.
min är i stål kosta tusen lappen rätt hyfsat pris för den.
nej nån domkraft i alu från biltema jula vill jag inte ha.
har inte märkt att min är svag på nått sätt.

klart man skulle vilja ha en proffs domkraft men för dyr bara för att användas ibland.
det här är ju bara min åsikt alla har ju olika.

Med vänlig hälsning hasse.
Ja, man lär ju ofta väga både pris och kvalitee, samt hur ofta den kommer användas. Att köpa en domkraft för 4laxar bara för att skifta hjul 2 gånger om året är ju rätt onödigt. Mekar man mycket själv och hissar bilen flera gånger i månaden därimot så är det rätt skönt att ha en riktig domkraft.

Själv har jag fortfarande en domkraft för ~200kr :|
Den har många år på nacken nu, och är rätt välanvänd. Den funkar ju fortfarande helt ok, men orkar inte hissa riktigt hela vägen upp längre, sjunker rätt snabbt, samt att man får ett riktigt tränsingspass när man hissar :lol:
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Begagnade däck? Varför https://aeromot[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp