Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Frostlager i stort sett överallt i morse. Nä, väntar ett tag till.
12*C på dagen, men redan kl 20.15 är bilarna täckta av frost. En förrädisk årstid när det växlar mellan vårvärme och vinterkyla på bara några timmar
Ja det var riktigt halt på sina ställen igårkväll.
Med hyggliga vinterfälgar och dubbfria däck går det rätt bra att åka någon vecka längre än valparna i stan som byter till 19" R fälgar på sina Volvo 740 så fort solen skiner.
Jag är riktigt nöjd med mina begagnade dubbfria europadäck från Nokian. Dom får nog rulla minst en månad till så byts dom mot de bästa Nokian el Continental till hösten.
Väntar till efter påsk då bilen måste kunna användas, till/ från jobb kan jag ta buss om det skiter sig sedan :)

Bytte tidigare förra året och sedan bokades en Europaresa under påsk på 1.5 vecka med bilen, var lagom skoj att byta tillbaka :wink:
Ser många som bytt redan nu, allt från skruttiga BMW till nya Volvos. Kliar enormt i fingrarna, men håller mig ett tag till. Däremot kul att sedan en tid tillbaka få se dyrare sportbilar på vägarna, ett säkert vårtecken! :D
Användarvisningsbild
av wissel
I år står jag som en Åsna mellan 2 höbalar, mina dubbdäck är på slutet, mina sommardäck har rullat
300 mil eller däromkring. Så tvärs emot miljötänket så är jag inne på att köra dubbdäcken
så länge det är lagligt. Samtidigt känns det inombords att det inte är OK men men..... ?
Vet ju att nästa vinter sitter jag på en kostnad på 4 nya Dubbdäck och mina egna är gränsfall, jag har aldrig tidigare
ens tänkt tanken på detta under tiden jag var i "arbete" men som gnällig (hmm Fattig pannsjo" så dyker det upp.
(D)
Jag kommer också hålla mig till 31 mars iaf, krav om det råder vinterväglag - hur det definieras är nog högst individuellt av konstapeln.
wissel skrev: Vet ju att nästa vinter sitter jag på en kostnad på 4 nya Dubbdäck och mina egna är gränsfall, jag har aldrig tidigare
ens tänkt tanken på detta under tiden jag var i "arbete" men som gnällig (hmm Fattig pannsjo" så dyker det upp.
(D)
Då har du all tid i världen att leta på fyra nya. Rätt va det är kan det komma ett fint erbjudande någonstans.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 61

Nej, den är i mässing och sitter cirka 5[…]

Mjaa det kan vara vanskligt att lyfta i det tr&ari[…]

https://x.com/lovecarindustry/status/192550084999[…]

Det blir sanslöst bra, väl värt pen[…]