- tor 07 maj 2009, 17:00
#286369
I söndags var jag vid disken för att handla lite saker. Två arga män stod där med torkare i handen. Torkarna var av sorten med rainx på. Den ena mannen intog en riktigt irriterad position och sa överlägset att sån jävla skit som dom här torkarna (o viftade med torkarna) skulle minsann såna som han stoppa upp i röven på alla rödklädda som sålde biltemaskit. Killen bakom disken sa inget.. han samlade sej o frågade vad som var felet? mannen viftade nu febrilt med torkarparet och basuneradet ut att skiten skrapade på rutan och inte gjorde rent. Maken till skit minsann..
Killen tar emot torkarna granskar dom lite grand, tittar på kunden och säger.. Jag får anta att du tog bort plastskydden? För dom sitter ju kvar här?
Nu nästan skrek han: VILKA JÄVLA PLASTSKYDD!!
Killen bakom disken petar bort ena skyddet för att visa då..
NU minsann ska mannen ha pengarna tillbaka för visst var det fel på torkarna minsann. Man nummer två (som väntade) han liksom smög bort med sina torkare och gick ut igen..
Hur det gick dom emellan vet jag inte men det visar ju hur långt det tänks ibland.
För när storyn går vidare bland vänner och bekanta.. Vilken typ dras? Att han glömt plastskyddet eller att biltema har skittorkare?..
Tomas88 skrev:Det som jag inte gillar med biltema är deras rekomendationstabeller. Till min bil (S40 -01) så är dessa tabeller inte alltid helt korrekta med årsmodeller osv.Det är väl oftast så som gnället börjar.. Kunden har inte en susning om vad han ska ha. Han tittar i en tabell. Tabellen är skräp. Han tar den delen som rekommenderas.. ELLER så tar han en del som det *kan vara* inte heller det ovanligt. När det sen inte passar så är det naturligtvis försäljningsställets fel.
Deras delar har jag däremot aldrig haft problem med om man väl får rätt.
I söndags var jag vid disken för att handla lite saker. Två arga män stod där med torkare i handen. Torkarna var av sorten med rainx på. Den ena mannen intog en riktigt irriterad position och sa överlägset att sån jävla skit som dom här torkarna (o viftade med torkarna) skulle minsann såna som han stoppa upp i röven på alla rödklädda som sålde biltemaskit. Killen bakom disken sa inget.. han samlade sej o frågade vad som var felet? mannen viftade nu febrilt med torkarparet och basuneradet ut att skiten skrapade på rutan och inte gjorde rent. Maken till skit minsann..
Killen tar emot torkarna granskar dom lite grand, tittar på kunden och säger.. Jag får anta att du tog bort plastskydden? För dom sitter ju kvar här?
Nu nästan skrek han: VILKA JÄVLA PLASTSKYDD!!
Killen bakom disken petar bort ena skyddet för att visa då..
NU minsann ska mannen ha pengarna tillbaka för visst var det fel på torkarna minsann. Man nummer två (som väntade) han liksom smög bort med sina torkare och gick ut igen..
Hur det gick dom emellan vet jag inte men det visar ju hur långt det tänks ibland.
För när storyn går vidare bland vänner och bekanta.. Vilken typ dras? Att han glömt plastskyddet eller att biltema har skittorkare?..
) men jag är sån att jag river faktiskt bland förpackningarna och jag anmärker som en idiot om jag inte hittar rätt saker under rätt namn/nr. Det jag gjorde sist var att jag skulle köpa en aggregatrem till en BMW. Den har rätt märkning på remmen och förpackningen. Remmen står klart och tydligt att den är 143cm lång i katalogen, remmen som ligger i förpackningen KANSKE är 80 cm om man har tur. Det enda jag ifrågasatte var om dom själva tyckte det var rimligt? Produkten utgick omedelbart. Dom säljer den inte mera med hänvisning till att den är totalt fellevererad ifrån leverantören. Tidigare har jag ifrågasatt hur man kunnat skriva att lambdasonderna fungerar 1992 och framåt med EN gjuten kontakt. 1992 har TVÅ kontakter på sin lambda. Man har snällt noterat och fört sakerna vidare, Förhoppningsvis tar dom hand om det också. Hittils visar katalogen fel, men kundtjänst ska ha rätt info då dom säljs därifrån.
- By Lelleprinter