Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
Jo det är nog så dom resonerar.

En barndomsvän som tyvärr dog förra veckan hade en handikapsanpassad bil. Hon hade scolios och hade en silverstav inopererad vet jag och skulle operera in en konstgjord ryggrad för många år sedan. Vet inte hur det blev med den operationen men till och från behövde hon använda rullstol men körde själv. Säte, pedaler och ratt va modifierade så hon nådde allt lätt. Hon gade inte fixat den p-platsen (handikapparkeringen) .

Det är ju inte enbart placeringen av en handikapparkering som kan ge den epitetet handikapparkering, jo, föresten, en skylt räcker tydligen. Ska tagga om min ford med Ferrari logga och sälja den dyrt. En 412P ska ju säljas i höst förväntat pris
$35.000.000-45.000.000 (dollar)

Tror ni det skulle gå att fixa
$2.000.000-3.000.000 på det viset?

En mörk regnig kväll, kanske.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
Drog det hela själv.
Nä Stämmer, HD tog inte upp det.

Användarvisningsbild
av GLIZ
1300 + 180 + 900 = 2380

Kontrollavgift + kostnader/stämning.

Fler borde ta striden, i lägen som är
uppenbart fel eller tokigt. Detta race kostade mig inte skjortan 1080kr extra.

av valln
Fast ska man ta strid måste man orka detta och må bra av det.
Jag tror inte rättsväsendet skulle orka med att en initierad privatperson vinner utan att ta hjälp av juridiskt biträde...
Användarvisningsbild
av GLIZ
Det ska ju inte bero på om man anlitar jurist eller inte.

Alla är lika inför lagen.

Eller

Och det är ju inte rätten som ska orka.
Dom gör bedömningen och dömer.

Användarvisningsbild
av sewen
@Lucif3r, Det är väldigt sällen jag stött på en H-plats som är lika liten som vanliga rutor. Men menar du att det är vanligt förekommande?
Händer att jag projekterar p-platser men främst annat som ska vara tillgänglighetsanpassat och reglerna när man ska bygga nytt är rätt tydliga. I detta fall är problemet snarare att det inte är projekterat för handikapp och att man i efterhand kommit på att man vill ha det.
Användarvisningsbild
av Cotag
För mig är det solklart att båda P-platserna är markerade som handikapp-P, skylten står ju i mitten mellan platserna.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 14

Ja, såg det.

Mest troligt så ja! Här har du nippel […]

Som titel beskriver låg på en skogsv[…]

blir man 3 eller 4 så rekommenderar jag V90/[…]