Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Lövet
-7 och snö på fredag är prognosen nu för Stockholm så...nej.
Användarvisningsbild
av Skruffel
Lövet skrev:-7 och snö på fredag är prognosen nu för Stockholm så...nej.
Var tvungen att gå in på SMHI och kolla när jag läste detta, för det lät helt befängt. Ska tydligen komma 18,7 mm snö på fredag enligt SMHI. Höll på att sätta teet i vrångstrupen! :shock:
av Lövet
Har man möjlighet att låta bilen stå, och enbart använder den mitt på dagen, kanske det går ändå. Det är ju 7 grader varmt just nu exempelvis. Känns inte jättekul att använda dubbdäck då. Men det hjälps inte, kan inte byta däck var 4e dag...
Användarvisningsbild
av 800serien
Skruffel skrev:
Lövet skrev:-7 och snö på fredag är prognosen nu för Stockholm så...nej.
Var tvungen att gå in på SMHI och kolla när jag läste detta, för det lät helt befängt. Ska tydligen komma 18,7 mm snö på fredag enligt SMHI. Höll på att sätta teet i vrångstrupen! :shock:
Stockholm är en speciell stad som skiljer sig mot övriga landet, det verkar alltid komma som en förvåning för huvudstadens invånare att det faktiskt kan snöa i Sverige på vintern. Är bara februari än så vintern är långt ifrån över. Ni får nog räkna med minst 2 månader till med risk för snö.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Verkar som många hänger upp sig på just "snö"... Snö är ju ingen fara, snö är inte ens speciellt halt... Snö i rimliga mängder går bra att köra med bättre sommardäck i, is/frost? not so much...
Det är ju isen och frostbarken som blir som är snorhal... Speciellt när temperaturen hoppar så mycket som den gör nu...
Användarvisningsbild
av Steffe3
Jo, det finns ju en anledning till att vinterdäcken är byggda för att samla snö, för att förbättra fästet.

Inte många veckor sen jag tappade greppet när det var 3-4 plus, så jag väntar gärna ett tag till med att byta :p
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 23
Recharge frågor

Volvo införde en ny drivlina mitt i års[…]

Extra ljus

Ja, paketet med dongel och powerunit.

Hur kan man ens betala 50k för något […]