Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Vad tycker ni problemet är? TS lämnar in bilen och får ett fast pris på 800:- för felsökning. Sedan ringer de och meddelar att de måste ha 1.750:- för att hitta felet. TS hämtar bilen, och betalar 1.750:-. I vad har verkstaden felat? De har åtgärdat felet för de 1.750:- som de kom överens med TS om. Om jag lämnar in min bil för service, och får ett pris för det så gäller det priset såvida de inte ringer och meddelar tilläggsarbete. Till exempel att de vill byta bromsklotsar. Eller att något onormalt upptäcks.
Användarvisningsbild
av torbjorn_75
Felet verkstan har gjort är väl att lova att berätta vad felet är för 800 kronor när de i själva verket måste ha 1750 kronor.
Användarvisningsbild
av SvenB
torbjorn_75 skrev:Felet verkstan har gjort är väl att lova att berätta vad felet är för 800 kronor när de i själva verket måste ha 1750 kronor.
Som jag uppfattade det lokaliserade de felet och åtgärdade det. Helt enligt godkännande från kund.
av llesrof
Vad sa verkstaden? Ordagrant och citerat. Det vet vi ju inte. Vi vet bara hur TS uppfattat det.
Användarvisningsbild
av SvenB
torbjorn_75 skrev:Felet verkstan har gjort är väl att lova att berätta vad felet är för 800 kronor när de i själva verket måste ha 1750 kronor.
Ja de lovade att felsöka för 800:-. Sedan ringde de och meddelade att de måste göra mer för att hitta felet och åtgärda det, 1.750:-. Det gjorde de också, åtgärdade felet för 1.750:-. Men TS hade ju möjlighet att neka merarbetet, då hade det slutat på 800:-.
av *pettson*
Och.. eftersom alla är mer intresserade av att käbbla med varandra från att det är olagligt, att det är att luras till så som i alla fall jag ser det, att det är helt korrekt utfört.

Så har jag kontaktat företaget och både förklarat vad som händer här och gett dom en länk att titta på, jag ville att dom skulle följa detta.
Jag har också bett om att dom ska svara med sin åsikt till min mail. Kommer ett svar så ska jag definitivt klistra in det här orört.

Personligen tycker jag det mest svagt av Ts.
Har man frågor och åsikter vid avtal eller köp, så bör man ventilera det i samband med betalningen senast, med det berörda företaget.
Det fanns alternativ att göra det redan vid samtalet han fick. Man behöver inte veta vad som är rätt eller fel eller oetiskt eller liknande för att ha sin egen åsikt vid kontakt med någon.
Men istället för att kontakta ansvarig så gör man det till en debatt i ett forum.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 14

Begagnade däck? Varför https://aeromot[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]