Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Försäljningen av ICE-bilar är fortfarande högt. Jag är rätt säker på att det inte kommer vara någon brist på sånna begagnade om 3-4 år.
Derank skrev: tis 28 maj 2019, 17:14 Det är ju redan brist på beggat.

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
Precis. Bonus/malus får effekten att många privatkunder behåller bilen längre och det kommer säljas färre och färre ICE-bilar trots att efterfrågan på begagnat inte sjunker motsvarande.
Hm.. Min Volvo handlare gnällde som satan i vintras på att dom inte blir av med beg-bilar och att dom fått sänka priset på många för att få iväg. Dom har också haft ovanligt mycket inne senaste tiden.

Även Blocket har rapporterat att diesel och bensinbilar ligger kvar längre tid på blocket innan dom säljs... Medans elbilar går iväg rätt fort.
Artikeln från apirl 2019:

Försäljningen av begagnade bilar fortsätter att öka medan nybilsförsäljningen minskar. I mars var ökningen hela 7,6 procent, jämfört med mars i fjol.

”Hos bilhandeln är det nu brist på nyare begagnade fordon”, säger Peo Siwertson, Sverigechef för BCA Vehicle Remarketing.

Kanske är olia runt om i landet, här uppe är det iag brist och man får extra bra betalt just nu iaf, vi får se om 5år hur det ser ut
Ni verkar ha rätt.. Det ser inte alls ut som för ett år sen och min Volvo handlare verkar legat lite efter.

För bara ett år sen lät det annorlunda.

https://www.expressen.se/motor/bilnyhet ... aste-aret/

https://www.mestmotor.se/automotorsport ... marknaden/

Kanske det p.g.a lägre priser blev högre efterfrågan?

Läste präcis samma idag.
https://bilmagasinet.dk/bil-nyheder/pri ... -er-i-bund

I dk kan jag nu köpa en 3 år gammal V90 till under halva nypriset. Gäller även hybrid.

Här kommer det betyda att vi köper större bilar som släpper ut mer CO2.

För samma priset som jag leasad min nuvarande bil kan jag köpa samma modell fast med 650 hk 6.2L motor. Bara att vänta på leasingkontraktet löper ut.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Det är väl rätt normalt, 3år och ca 50% i tapp, så har det ju varit länge för många modeller, dok så står Volvos xc modeller fortfarande för högt tycker jag.

Kollegans xc60 d4a 2016 med 10k mil på mätaren gick för 223k på kvd. Han betalade 356k för 3år sedan.

Nu ligger den ute på blocket hos exklusive cars för 259k vilket jag dok betvivlar att de får men xc modellerna har ett högt andrahandsvärde

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

Nybilspriserna har väl inte sjunkit? Jämför du din nya bil med en tre år gammal som kostar lika mkt per månad?

Undrar hur leasingfilmor kommer göra med restvärdet framöver. Ganska många vågar ju inte ens sätta 50% nu på tre år.
  • 1
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 445

Vet inte faktiskt hur de ligger till mä det. […]

Start stopp laddning mm

Såvitt jag vet ska båda batterierna la[…]

Mera fel på denna modell…. ” En[…]

Hej, jag var ute och körde min V60 (D4) varp&[…]