- tor 28 nov 2024, 09:17
#1596020
Och som jag sagt innan. De väl bortåt 100 miljarder man bränt av är ju inte borta, de har bara hamnat i andra fickor.
Tex så här,
"Northvolts ersättning till nya ledamöterna – månadslön och 55 000 kronor per dag"
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/nort ... or-per-dag
Peter Carlsson har väl cashat in bortåt en fjärdedels miljard så han behöver ju inte gråta
Sen har väl resten gått till UE, Konsuler, Leverantörer och Kina för maskiner och råvaror.
Sen är det väl ett annat problem. Om nu Northvolt får igång produktionen och Kina slutar sälja batterier, då lär de väl sluta sälja råvarorna till batterier också, och vad ska då Northvolt producera av?
Eller skulle elbils-miljövänner kunna köra över natur-miljövänner och få till öppnade av gruvor för råvarorna trots protesterna?
Tex så här,
"Northvolts ersättning till nya ledamöterna – månadslön och 55 000 kronor per dag"
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/nort ... or-per-dag
Peter Carlsson har väl cashat in bortåt en fjärdedels miljard så han behöver ju inte gråta
Sen har väl resten gått till UE, Konsuler, Leverantörer och Kina för maskiner och råvaror.
Sen är det väl ett annat problem. Om nu Northvolt får igång produktionen och Kina slutar sälja batterier, då lär de väl sluta sälja råvarorna till batterier också, och vad ska då Northvolt producera av?
Lövet skrev: ↑ons 20 nov 2024, 21:04 Låst artikel tyvärr men för er som har SVD så kan ni ju läsa om vad som skulle hända om Kina gör verklighet av sina planer att sluta sälja batterier löst utan bara sälja hela elbilar. Då dör europeisk bilindustri sannolikt: https://www.svd.se/a/63VXv3/northvolt-k ... iindustrinKina kontrollerar ju så stor del av råvarorna och här blockerar ju miljövännerna all typ av utvinning eller fördröjer besluten i bortåt 10 år i alla fall. Så hur skall produktionen gå till om Kina blockar? USA flaggar ju i alla fall för egen brytning till skillnad från Europa. det räcker ju inte med en batterifabrik för att rädda oss från Kina vi måste ju ha hela kedjan om det ska vara räddningen.
Eller skulle elbils-miljövänner kunna köra över natur-miljövänner och få till öppnade av gruvor för råvarorna trots protesterna?
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.