Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mhunter
Ja i VIDA, men var?? Dvs jag vill veta vad en viss kod betyder, vad vida säger om den. Men har INTE läst ut denna kod med dice just nu. Ok?
Typ, sökfunktion bland alla felkoder i vida. Måste ju finnas, hittar den bara inte.
av KnotVillage
mhunter skrev:Har en välfungerande VIDA2012D version, men var söker man på en redan känd felkod? Dvs om jag vill se vad en kod (som jag ej läst ut) betyder?
Hittar inte detta..

kan du kolla om den fungerar med IE10?
av Jakuraw
Kan nån hjälpa mig :-(O)
Fan satt hela dan igår med Dice 2012A från Aliasexpress och fick inte till det

Windowsinstaller31 OK
Framework35 OK
Security OK
VIDA NOT OK

Är det nån av er som har fått samma resultat.
Kör den på en Dell D610 2gig RAM 80GiG hårdisk Winxp SP3 som inte har nått annat installerat än en halv DICE just nu.

Spoiler »
av johl
Jakuraw skrev:Kan nån hjälpa mig :-(O)
Fan satt hela dan igår med Dice 2012A från Aliasexpress och fick inte till det

Windowsinstaller31 OK
Framework35 OK
Security OK
VIDA NOT OK

Är det nån av er som har fått samma resultat.
Kör den på en Dell D610 2gig RAM 80GiG hårdisk Winxp SP3 som inte har nått annat installerat än en halv DICE just nu.

Spoiler »

Har du uppdaterat microsoft.net ?

Man måste uppdatera microsoft.net för att få Vida att fungera. Kör windows update och uppdatera allt med microsoft.net. Så fick jag min installation att fungera.

Med vänlig hälsning,

Jörgen
av Gelis
Din dator har för liten hårddisk och för lite minne till o börja med. Vida 2012 kräver 4 Gb internminne och 80Gb ledigt utrymme på h-disken.
Sedan så verkar det som att det ska vara windows 7 professional men fukar säker även med XP måste dock vara professional
av Jakuraw
När man kollar på loggen så e det strul med microsoft sql att den inte får kontakt kan inget SQL ??:-/ men jag ska prova den på min win7 laptop
av tomsa
Gelis skrev:Din dator har för liten hårddisk och för lite minne till o börja med. Vida 2012 kräver 4 Gb internminne och 80Gb ledigt utrymme på h-disken.
Sedan så verkar det som att det ska vara windows 7 professional men fukar säker även med XP måste dock vara professional
Fast xpp klarar inte mer än 3Gb
Finns ju iofs 64bitars av den åxå men inte många som har dem och32bitars fixar bara ~3Gb även om du sätter i 8Gb.
av johl
Jag kör Vida2012A med 2 Gb minne och 40 Gb hårdisk på XPP 32 bitars SP3 utan problem.
Kör detta i virtualbox.
Jag fick samma fel och uppdaterade bara microsoft.net och då fungerade allt som det skall.

Hitta denna Spec för Vida2012A
Systems Requirements: Based on WINDOWS XP SP3, IE8, 2GbRAM, Over 16GB HDD; Windows 7 64&32 bit.

/Jörgen
av Gelis
Ja det går att köra med mindre RAM minne än 3 Gb, vilket är min requirment, 4 Gb är rekommenderat men då måste man ändra i VIDAS inst. fil.men det kanske Kineserna redan gjort på vissa av kopiorna.
Men prova att uppdatera microsoft.net först
  • 1
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 241
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]