Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av tomsa
KnotVillage skrev:
tomsa skrev: Som du ser i specen för det du handlat står det:
Requirement on computer:

1. It must be windows XP Professional SP3
2. It need to be Internet Explorer 8
3. Computer memory need over 3GRAM
4. C:// must have 40GB space
5. Software must install on C://
6. It must be NTFS format
Så varför ens fundera på om dagiswindowsversionen fixar ett riktigt program :D
Denna spec gäller vilken version? 2011A/D? W7 funkade på 2011D och har läst att W8 ska funka. Verkar vara Explorer 10 som spökar. år det att nedgradera till 9?
av Rövarkungen
pms skrev:
Rövarkungen skrev:Denna specifikation över systemkrav fanns även på den version jag köpte, och jag kör på win 7 professional utan problem. När jag surfade runt och jämförde olika säljare så var det flera av dem som bara hade kopierat texten med systemkrav rakt av och klistrat in i "sin" auktion.

Vad jag tror vi kan sluta oss till dock är att en professional-version krävs, antingen "på riktigt" eller genom att lura VIDA att du har professional.

Har för mig att jag har läst att några av de senaste VIDA-versionerna ska fungera med win 8 professional.
Hallå
Fick min Vida/Dice i fredags och har försökt att få igång den sedan dess :(
Precis likadan som du har.
Inga problem att installera men att få igång programmet har inte lyckats för mig än. Alla sidor som dyker upp vill ut på nätet och det skall väl INTE vara nödvändigt eller?
Sidan som kommer upp efter tryck Vida-all-in-one går inte att logga in på ändå står det i sökfältet "localhost..."nånting.
Har du nått tips eftersom dina grejor fungerar?

Hej,

När du startar VIDA All in one så ska internet explorer öppnas, och det är där som programmet körs, så det stämmer att det ser ut som den försöker gå ut på nätet.

Får du upp följande bild?
http://i.imgur.com/NdlYAsq.jpg

Har du installerat den patch som följde med på skivan? På min skiva låg den i en zipfil som hette VIDA2012D. Har ringat in den på följande bild:
http://i.imgur.com/9onwK83.jpg

Har VIDA-ikonen i verktygsfältet nere till höger, vid klockan, en grön pil på sig och står det "status: running" när du håller muspekaren över den? Tror inte att det går att logga in annars.
av pms
Rövarkungen skrev:
pms skrev:
Rövarkungen skrev:Denna specifikation över systemkrav fanns även på den version jag köpte, och jag kör på win 7 professional utan problem. När jag surfade runt och jämförde olika säljare så var det flera av dem som bara hade kopierat texten med systemkrav rakt av och klistrat in i "sin" auktion.

Vad jag tror vi kan sluta oss till dock är att en professional-version krävs, antingen "på riktigt" eller genom att lura VIDA att du har professional.

Har för mig att jag har läst att några av de senaste VIDA-versionerna ska fungera med win 8 professional.
Hallå
Fick min Vida/Dice i fredags och har försökt att få igång den sedan dess :(
Precis likadan som du har.
Inga problem att installera men att få igång programmet har inte lyckats för mig än. Alla sidor som dyker upp vill ut på nätet och det skall väl INTE vara nödvändigt eller?
Sidan som kommer upp efter tryck Vida-all-in-one går inte att logga in på ändå står det i sökfältet "localhost..."nånting.
Har du nått tips eftersom dina grejor fungerar?

Hej,

När du startar VIDA All in one så ska internet explorer öppnas, och det är där som programmet körs, så det stämmer att det ser ut som den försöker gå ut på nätet.

Får du upp följande bild?
http://i.imgur.com/NdlYAsq.jpg

Har du installerat den patch som följde med på skivan? På min skiva låg den i en zipfil som hette VIDA2012D. Har ringat in den på följande bild:
http://i.imgur.com/9onwK83.jpg

Har VIDA-ikonen i verktygsfältet nere till höger, vid klockan, en grön pil på sig och står det "status: running" när du håller muspekaren över den? Tror inte att det går att logga in annars.
Ibland är det bara nån knapptryckning som ska till :D :D :D
Det var patchfilen som jag hade missat och Explorer var inte igång.............
Tack för hjälpen.
av KnotVillage
Jag kommer inte till inloggningsbilden. På W7 så körde jag IE9 sen installerade jag IE10 och då frös vida. Installerade då IE9 och då funkade det. Finns det någon som kör Vida på IE10/W8?

Bild
av glock40sw
Jag har fungerande VIDA2012D i W7Pro ,men eftersom jag ville bläddra reservdelskatalogen i min stationära PC provade jag att installera VIDA också i den.
Först i VISTA ultimate ,men VIDA sade direkt ifrån att den stöder bara XP Pro och W7 Pro och avbröt installationen.
Sen provade jag W8 Pro med IE10,installationen flöt normalt men jag kunde inte logga in med"admin",men däremot fungerade "4".Jag kunde skapa bilprofilen och öppna fliken "information"men inte öppna underflikar.Där står jag och inte kunnat gå vidare.
Sist provade jag W7 ultimate med IE9,vid patcningen hoppade Windows fram med budskapet att patchen inte blivit rätt installerat och ville att jag skulle försöka igen"med definitioner som gälde min OP"
När jag hade försökt igen kunde jag logga in normalt med "admin" ,menövrigt kom inte längre än med W8.
Windows kan vara riktig knepigt ibland,många år sedan hade jag stora problem med VADIS och boven visade sig vara Microsoft NET.FRAMEWORK när jag behöll VADIS borta från Windows uppdate fungerade den klockrent.
Jag hoppas att någon har bra tipps hur jag kan lösa mina pråblem med VIDA.
av KnotVillage
Tror inte det är framework som strular för mig då jag som sagt hade IE9 och det funkade, prövade då IE10 på samma burk och då kom jag in så jag kunde välja bil men då frös vadis. Finns här någon som har 2012D och kan pröva köra det med IE10?
av pms
Eftersom Dice burken inte har Bluetooth inbyggd (fast blåa lampan blinkar), chips saknas, funderar jag på om det skulle funka med en USB-sändare/mottagar på Dicens usb-kabel. I teorin kan det väl funka men vad tror ni?
Vore gott att sitta inne i stugvärmen o testa felkoder i bilen nu i vinterkylan som tydligen håller i sig ett tag till.
Användarvisningsbild
av mhunter
Har en välfungerande VIDA2012D version, men var söker man på en redan känd felkod? Dvs om jag vill se vad en kod (som jag ej läst ut) betyder?
Hittar inte detta..
Senast redigerad av 1 mhunter, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 241

Behövde byta bakre länkarmsbussning h&ou[…]

@fjohan82 , Kommer du köra 30 000 mil med […]

Visa din semesterbil(d)

Är ute på tur med vagnen, just nu i Nor[…]

Det där är ju absolut godkänt p&ari[…]