Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Slezii
Jag har den vanliga Dicen och hade samma fenomen med Windows8,allt verkade fungera men det gick inte att klicka på fliken Diagnostik i Vida, men programet startade precis som den skulle
av jarfa
Hej, alla "kina DICE" användare!

Jag har läst det mesta som skrivits i det här forumet om "kina DICE". Det som mest liknar mitt problem finns i inlägget nedan från "Wissel" april 2012. Skillnaden är att jag har DICE-varianten 2012a och datorn jag försöker ladda in programmet på har operativsystemet Windows XP Pro SP3.

[quote="wissel"]Har nu installerat 2011 D och får okej på allt utom
att det inte går att logga in. Kan inte skriva 1 i logga in avsnittet....
Patchfilen hur ända in i Bövelen använder jag den.
Har försökt att extrahera den med Zipgenius, sket sig...
dubbelklickat på den o får en massa frågetecken överallt.
Databasen snurrar allt ser perfekt ut !
Vad gör jag för fel ?

I mitt fall, liksom i Wissel's, ser inladdningen av DICE ha gått felfritt hela vägen men det går inte att logga in. Jag har bollat med det här ett bra tag nu men mitt kunnande om datorer räcker inte till för att lösa problemet. Jag har också försökt mig på att lösa problemet genom att använda punktlistan nedan från "Gelis". Första 3 punkterna stämde i "XP Pro" men där slutade likheterna. Jag kom inte längre.

Inläggav Gelis tor 05 apr 2012, 16:41

1. At the end of your Installation about ViDA Configurator choose: VCC Intranet!
Then "Save" and then "Close"

2. Finish your Installation

3. Reboot your Computer! THIS IS VERY IMPORTANT!

4. On Windows log-on, Copy/Paste the Patch in your C: Drive (In the ROOT!)

5. In your Task Bar DISABLE Vida Service Monitor (from green you must watch RED after this!!!)
Then EXIT/Close Vida Service Monitor!

6. Now run the Patch from your C: Drive

7. Wait until you watch Vida Service Monitor from Yellow ---> Green!

8. When Vida Monitor comes Green, run from your Desktop Vida-All-In-One

9. IE opening and for ViDA Access:
username: admin

när du ska köra patchen så dubbelklicka på den, här kommer det säkert ett fönster med massa konstiga tecken men klicka i den rutan där ok brukar vara tror det är den vänstraGelis
Uppkörning

Jag söker någon som kan hjälpa mig igenom det här. Någon som känner igen problemet eller som tror sig veta hur man gör. Förklara gärna enkelt så att en novis med datorer som jag hänger med. Tacksam för alla svar.

OBS! Rättelse jag har XP Pro SP3, Inget annat.
Senast redigerad av 1 jarfa, redigerad totalt 0 gånger.
av tomsa
jarfa skrev:Hej, alla "kina DICE" användare!

Jag har läst det mesta som skrivits i det här forumet om "kina DICE". Det som mest liknar mitt problem finns i inlägget nedan från "Wissel" april 2012. Skillnaden är att jag har DICE-varianten 2012a och datorn jag försöker ladda in programmet på har operativsystemet Windows 8 Pro.
Förklara gärna enkelt så att en novis med datorer som jag hänger med. Tacksam för alla svar.
Du tror inte att punkt 1 kan vara nån som helst del av orsaken?
installationskrav vida dice 2012A skrev: Requirement on computer:
1. It must be windows XP Professional SP3
2. It need to be Internet Explorer 8
3. Computer memory need over 2GRAM
4. C:// must have 40GB space
5. Software must install on C://
6. It must be NTFS format
av Moen
Spoiler »
mva2se skrev:
Moen skrev:http://www.aliexpress.com/item/2012-sup ... 63060.html
jag köpte denna hemma på 4 dagar med DHL. hade en sån vanlig dice som finns på ebay men den gick sönder denna känns mkt mer seriös! sett dessa på annons på blocket\tradera funkar skitbra!
Jag beställde också denna variant, alltså DicePro(och inte den mera vanliga modellen som alla andra skriver om här på forumet). Jag fick den häromdagen men datorn får inte kontakt med DICEn.

Jag har inte kört den vanliga installationen ännu, utan laddat ner följande, färdiga VMWare-image (XP SP3) av VIDA härifrån: http://www.volvoxc.com/forums/showthrea ... ayer-Image
VIDA startar som den skall, såvitt jag kan se, själva DICEn verkar också starta(grön lysdiod blinkar), men datorn får inte kontakt med DICEn. Varken via VIDA eller via DICE Diagnostic. DICE diagnostic har jag också kört från värdmaskinens operativ (W7 Pro/64), men inte heller där får jag kontakt med DICEn

Någon som har någon ide?

/Mats
Du har PM!
av jarfa
tomsa skrev:
jarfa skrev:Hej, alla "kina DICE" användare!

Jag har läst det mesta som skrivits i det här forumet om "kina DICE". Det som mest liknar mitt problem finns i inlägget nedan från "Wissel" april 2012. Skillnaden är att jag har DICE-varianten 2012a och datorn jag försöker ladda in programmet på har operativsystemet (Windows 8 Pro) fel, min dator har Windows XP Pro SP3.
Förklara gärna enkelt så att en novis med datorer som jag hänger med. Tacksam för alla svar.
Du tror inte att punkt 1 kan vara nån som helst del av orsaken?
installationskrav vida dice 2012A skrev: Requirement on computer:
1. It must be windows XP Professional SP3
2. It need to be Internet Explorer 8
3. Computer memory need over 2GRAM
4. C:// must have 40GB space
5. Software must install on C://
6. It must be NTFS format
Jag har nu fått igång min Vida Dice och tänkte bidra med att förklara hur det löste sig:
I YouTube hittade jag ett filmklipp som stegvis visade hur man laddar programmet Dice i en dator. "Volvo VIDA DICE 2012A-requirements and installation video" hette klippet som perfekt passade min installation. Största felet vid tidigare försök, tror jag, har varit att inte ställa om datumet på datorn (kom just på att andra skrivit om det tidigare).

Min utrustning har jag idag testat på bilen och allt verkar fungera som det ska. Jätteglad för det :D .
av jarfa
Rövarkungen skrev:jarfa: Har du kört den patch som du fick med? Hängde inte med på det.
Ledsen, jag hittar inte ditt inlägg. Har nog sorterats under någon rubrik jag inte brukar söka på. Jag har i och för sig löst problemet men skulle ändå vara intressant att se ditt förslag. Kan du hjälpa mig spåra till ditt inlägg?
Oj, ursäkta. Jag läste lite slarvigt och trodde du hade skickat något. Vad menar du för patch som följde med? Är det något som finns på DVD'n eller något i pappersväg? Något papper följde inte med och jag har kollat innehållet på skivan men kommer inte ihåg exakt vad jag hittade där. Inget som jag då kunde nyttja, utan jag gick vidare och sökte lösningar på annat håll. Mest på det här forumet.
av Rövarkungen
Härligt att det löste sig för dig till slut!

En del nedladdningsvarianter och en del köpta vida-skivor har en form av patch, eller program, som ska installeras för att vida ska fungera. Det står oftast i installationsanvisningarna isåfall. Men nu löste det ju sig till belåtenhet ändå :-)-)
  • 1
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 241
Volvo som inte startar.

Hej Har en 245 årsmodell 90 som plötsli[…]

jag startar bilen. står stlla när jag g[…]

V90 Meka själv

Det är väl inga konstigheter med dessa,h[…]