Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av perin
Blir nästa stödpaket till vi som har bolån när räntorna stiger och människor med "överbelånade" bostäder inte har råd att bo kvar?
Helt vansinnigt med dessa stöd. Först Covid-stöd till näringslivet vilket iofs kanske var rätt och riktigt. Sedan el-stöd och nu bränsle-stöd. Vad det gäller elpriserna, de som har rörligt vet väl med sig att det kan gå upp och ner?
av vjohnj
perin skrev:Vad det gäller elpriserna, de som har rörligt vet väl med sig att det kan gå upp och ner?
Det är väl inte medelsvensson som har sabbat elnätet? Eller jo dom har röstat för den politik som gjort det möjligt.
Men helt rätt bort med bidrag men då bort med skatten, så folk kan spara sina pengar. Och är då helt ansvariga vad dom lägger det på.
Användarvisningsbild
av poseidon
Först kommer matkuponger, sen lånestöd.

Iom de höga bränsle-och elpriserna så kommer kostnaden för mat skena.

Vi kan redan se att skadehanteringen är påbörjad iom att PK-media börjat publicera artiklar om att "maten har aldrig varit billigare".
Användarvisningsbild
av fjohan82
VolvoB20 skrev: tis 15 mar 2022, 13:55
fjohan82 skrev: mån 14 mar 2022, 19:56 Utgångspunkten är att kompensationen betalas ut automatiskt, maximalt en bil per person.

https://www.regeringen.se/494358/conten ... s-2022.pdf
Står inget om motortyp i texten. Får man drivmedelskompensation även för elbilar?
Ja, oavsett drivmedel som jag förstod det.
Användarvisningsbild
av bem
StefanN skrev: tis 15 mar 2022, 07:24 Jag står som ägare på Transportstyrelsen men med tillägget att bilen inte får säljas.
Så bra, då kommer pengarna till rätt person då.
av Kadochnikoff
volvofantast skrev: tis 15 mar 2022, 14:59 Jösses,ska man få bidrag för bränsle om man kör elbilar :sick:
Våra kära politiker har ju lyckats förstöra världens miljövänligaste elförsörjning och då blir ju drivmedlet dyrare även för elbilsägare.
av Lockis
bem skrev: tis 15 mar 2022, 16:37
StefanN skrev: tis 15 mar 2022, 07:24 Jag står som ägare på Transportstyrelsen men med tillägget att bilen inte får säljas.
Så bra, då kommer pengarna till rätt person då.
Jag är fan lite bitter 😂 har personalbil via jobbet. Kostnadsneutralt för arbetsgivaren men blir billigare för mig än att köpa motsvarande bil. Kommer väl inte få en krona :-(
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Om det är leasing äger leasingbolaget och man själv står som "brukare" I bilregistret.

Men du leasar kanske inte. Det är kanske bara kreditköp. Då står du som ägare men kan inte sälja utan kreditgivarens ok.
  • 1
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 93

Lätt att jämföra med awd drar v&aum[…]

Nu har bilen vart in på säkning med H[…]

Ny stereo i min s40 2004

Jag har en liknande i min v40 -2004.. fungerar gry[…]

Min slutsats än så länge, hittade […]