Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av panorama
Det är fler länder i EU där du kan registrera om en totalt krockad bil, Dock ej Tyskland. Jag vet inte hur det är med Volvo
Men arbetade för ett stort tyskt bilmärke en gång i tiden ( med modellerna m3,m5 mm ;) ) Bilarna som rullar i USA är optimerade för deras klimat vilket gör att dem känsliga mot vårt klimat och bränslet här i Sverige på det långa hela. Även bilar sålda till tex Italien saknar så kallat "cold climate" paket. Därför är det alltid så att när du kollar på ex autoscout24.de så är bilarna oftast billigast i Italien. Därför skulle jag personligen inte köpa en bil som är såld i Italien och absolut inte i USA.

Men de bara jag :)

mvh
av kmi
VAG har det samme.
Alle nordiske biler har følgende kod.

PRCode: 8Z5 = Not hot country
av panorama
kmi skrev:VAG har det samme.
Alle nordiske biler har følgende kod.

PRCode: 8Z5 = Not hot country
YES jag vet :) Jag kommer ihåg att det sattes ibland andra delar i bilarna även isoleringen var annorlunda. Bilar sålda i Nord Tyskland fungerar perfekt för det för oss i Norden. Om man nu vill importera

Kommer ihåg att vi hade massor av frågor av personer som importerat M bilar från USA för de är billigare där. Det strulade som bara den här i Europa efter ett tag.

Men som sagt vet jag inte hur det är hos Volvo
av Lövet
Specificera gärna vilka andra länder som tillåter import av Salvage och Total loss. Precis alla krockade USA bilar kommer via Litauen av en anledning.
av Volvoörebro
Hej alla Volvo åkare,, är ofta här inne och kollar men har nu skaffat konto..Det ligger en Volvo v60 d3 r design Regnr,WZO 966 ute på blocket sökte på chassie nr och såg att det var en import ,, nån som har kan få fram mer info?? mvh Micke,,
Användarvisningsbild
av SvenB
Du får nog komma med mer uppgifter om någon skall kunna hjälpa dig.
av panorama
Tjena Micke

Jag har svårt att säga på en Volvo. Hade det varit en bmw så hade jag kunnat säga till 95% med blotta ögat ;)... Men spontant så tror jag att detta är Tyskland. Den har stolsvärme. Ring säljaren och fråga.

Tyskland= inga problem att köpa enligt mig :) kolla bara upp miltalen så att det stämmer
Användarvisningsbild
av joel80
Du kan ju också köra en carfax på den.. Då får du förhoppningsvis lite historik på den.
av Lövet
Funkar bara ordentligt på USA bilar.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 34

Jag gillar EV9 :-) men de behåller vä[…]

Batmacs Model 3 2020 - Enemy

Jag får alltid brottas med Circle Ks laddare[…]