- tis 23 jul 2013, 22:28
-) :-DD
llesrof skrev:He he he... killen är ju underhållande :D Ena stunden skriver han att han har så skarp syn att han inte har problem att upptäcka bilar med släckta bakljus, inte ens i mörker. I nästa stund gör han retoriskt självmål och skriver han att det är svårt att se blinkers och bromsljus på bilar med tända bakljus. Han verkar ha lite problem med synen trots allt :roll:om du tänker ett steg längre så är det just USA som sett till så bilismen vuxit sig så stark som den är idag, jänkarna har tillfört väldigt mycket och de har även stake nog att hålla kvar vid lösningar som fungerar bra.. att dom är äckligt mycket kristna har inte med bilar att göra, tycker europas bilindustri med sin downsize-hysteri och teknikorgasmer skulle se upp till hederliga amerikanska lösningar en smula, så kanske vi också hade haft riktiga bilar att köpa, och inte överdatoriserade plastleksaker som man knappt får plats i och har ett tillintetsägande motorljud.. jag har också haft en volvo, 945TD den sista av riktig USA-inspirerad generation! men det fattades 2 burkar i motorn och lite innerutrymmen för att klassas som riktig bil! och nej jag har inte svårt att se bromsljus eller blinkers, Upplyser bara om att det blir ännu tydligare om bakljuset är släckt.. men skitsam, jag lägger ner nu, kör med dimbakljuset tänt på dagen så ni verkligen syns... hoppas ni med V70N bränner ut sidomarkeringsdioderna i bakljuset så ni åker på att byta en svindyr baklampa också
Att jämföra Amerika med Sverige känns lika relevant som att jämföra amerikanska bilar med svenska bilar. Eller som att jämföra skit med hyggligt bra saker. I Amerika får de väl gå på väglinjen och göra märkliga rörelser för att visa att de inte druckit för mycket istället för att bara kolla dem med alkometer. Det känns ju inte så modernt. USA betraktar jag som fundametalistisk kristen stat med i många fall helt förlegade värderingar. Vad som händer och sker där kan gott stanna där och de skall inte på något sätt vara en norm för vår trafik.
Sedan blir jag lite trött på det där tugget om att vi svenskar måste ha både hängslen och livrem och att vi alltid måste vara så säkra. Exakt vad är det för fel på de? Min erfarenhet är dessutom att de som klagar värst på säkerhetstänkandet och att staten lägger sig i också är de som är först med att skylla ifrån sig på allt och alla när de inte klarar av att ta sitt ansvar.