Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av sarren
White skrev:
sarren skrev:Med det resonemanget skulle jag hellre sitta i en T80 trots total avsaknad av deformationszon, både om jag skulle krocka med en V70 eller en betongvägg.
Och med T80 menar du stridsvagnen då eller...
För att det skulle bli mer tydligt ja.
Men vi kan ju ta ett fordon på hjul som är lätt bepansrat, resultatet blir det samma.
Säkerheten i ett sådant fordon är så gott som total, så länge man inte krockar med en bergsvägg eller kör utför ett stup.
Är man berädd att betala extra för säkerhet kan man ju köpa ett lätt bepansrat fordon.
Då skickar man ju alla andra i döden som man krockar med, men vad spelar det för roll bara man klarar sig själv.
Det är ju samma resonemang att man köper en stor bil för att den är säkrare.
Såvida volvo inte är så pass mjuk så det blir behagligt att krocka med en även för andra fordon.
I så fall förstår jag varför man kör så pass sakta med en volvo.
Senast redigerad av 1 sarren, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av White
Ett sista försök då...
Volvo (och många fler än dom) utvecklar ju sina bilar för att vara så säkra som möjligt, både för dom som sitter i bilen vid en krock
och dom som man krockar med. Därav mjukare deformationszoner fram och bak och en hårdare bur av höglegerat stål runt kupèn.

Detta är något som det INTE finns plats för på småbilar, därför måste man göra dom stenhårda för att inte knycklas ihop till en
oigenkännlig klump.

Har du någon gång suttit i ett pansarfordon och krockat??? Det har jag! Kan säga att det gör jävligt ont fast det gick i max 30km/h
och fordonet vägde 13,5ton!
av sarren
Ja då är jag med, det är skönt att krocka även med en stenhård småbil i en volvo.
Man liksom delar på smällen oavsett vem som bär runt på deformationzonen.
Bär runt på deformationzonen gör ju den som har råd.
Krock med dubbla deformationszoner kan om möjligtvis bli ännu behagligare. Två volvo som krockar med varandra, men tror ändå inte det är någon garanti, i och med att bägge väger så pass mycket.
Jaja, nu är ju principen förstådd i alla fall.
Är det någon som har råd att släpa runt på deformationszoner är det ju taxibilar, vilket dom även gör.

Hmm, om man ändå inte vill köra volvo, kan man köra LADA, men då betala dom pengarna som det kostar att släpa runt på deformationszonen till staten i stället i form av skatt.
Så får staten fundera på hur man ytterligare kan förbättra säkerheten för dom pengarna på andra sätt än att släpa runt på deformationszoner.

Så jag kan se att det bör finnas volvotaxi i trafiken, men inte för många, för då stannar utveklingen till att släpa runt på deformationszoner.
Det behövs även några LADAor som drar in mer pengar till forskning om nya sätt.

Det ända vettiga är ju att dislarna släpar runt på deformationszoner och bensinarna åker utan.
Och så är det ju redan.
Stödj forskningen om säkerhet, åk LADA, kan man ju säga.
Är kunderna med på det?

Förlag.
För att en taxichaffis ska få köra bil utan deformationszoner kan man ju ha som regel att han åtminstånde har haft körkort i över 10 år.
Så har han ju hunnit leka av sig.
Möjligt även en hårdare körutbildning än vad som gäller för taxi med deformationszoner.
Senast redigerad av 1 sarren, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av White
sarren skrev:Ja då är jag med, det är skönt att krocka även med en stenhård småbil i en volvo.
Man liksom delar på smällen oavsett vem som bär runt på deformationzonen.
Bär runt på deformationzonen gör ju den som har råd.
Krock med dubbla deformationszoner kan om möjligtvis bli ännu behagligare. Två volvo som krockar med varandra, men tror ändå inte det är någon garanti, i och med att bägge väger så pass mycket.
Jaja, nu är ju principen förstådd i alla fall.
Är det någon som har råd att släpa runt på deformationszoner är det ju taxibilar, vilket dom även gör.

Hmm, om man ändå inte vill köra volvo, kan man köra LADA, men då betala dom pengarna som det kostar att släpa runt på deformationszonen till staten i stället i form av skatt.
Så får staten fundera på hur man ytterligare kan förbättra säkerheten för dom pengarna på andra sätt än att släpa runt på deformationszoner.

Så jag kan se att det bör finnas volvotaxi i trafiken, men inte för många, för då stannar utveklingen till att släpa runt på deformationszoner.
Det behövs även några LADAor som drar in mer pengar till forskning om nya sätt.

Det ända vettiga är ju att dislarna släpar runt på deformationszoner och bensinarna åker utan.
Och så är det ju redan.
Stödj forskningen om säkerhet, åk LADA, kan man ju säga.
Är kunderna med på det?
Haha!
Nu är jag övertygad om att du driver med oss! :mrgreen:

Jag väljer att avsluta här...
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Hej. Jag delar ut internet från min mobiltel[…]