Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av SubMarine
m2c skrev:Vi gjorde "mätartestet" (datorn testkör alla mätare på instrumenteringen). Och kollade felkoder.
En ide kan ju vara att provinstallera programmet innan du beställer. (Vida 2010D). Det tog mig över en vecka att installera. Utan programmet är hårdvaran värdelös. Du måste ha minst XP Pro (ej home) Sp3. 20gb ledigt på hdn och 1024mb ram (detta går dock att gå runt, jag har bara 512 i min, men det kräver lite ändrande i config filen).
Jo programmet har jag redan testat för att vara på den säkra sidan :)
Användarvisningsbild
av greeeken
Fick just hem den. Ska prova lite under dagen så får vi se :D
Nackdelen är ju att man behöver ha en dator. Det är ju inga problem då man har ett par bärbara, men dom är ju större än PPC:n
av Gelis
m2c skrev:Du måste ha minst XP Pro (ej home) Sp3. 20gb ledigt på hdn och 1024mb ram (detta går dock att gå runt, jag har bara 512 i min, men det kräver lite ändrande i config filen).
Vad ändrade du? du kan inte lägga ut en liten beskrivning här?
av m2c
Visst, kopiera in hela skivan på hårddisken. Editera Install\DVD\Vida_dvdheader\compinfo.ini
Sen ändra under [RAM] XPMINVALUE till något lämpligt, jag skrev 400.

Du kan ju testa att installera hela programmet från hdn. Bara å klicka igång
Install\DVD\Vida_dvdheader\Main\setup.exe

Men jag fick fel då, kan vara en slump.
Skivan är för stor för att bränna på en vanlig single layer. Så jag brände allt i nero och valde disc writer som målenhet istället för dvdbrännaren och gjorde en .iso fil. Som jag sedan mountade på den bärbara med daemontools (googla).

Du är välkommen att fråga om det är något som är oklart.
Användarvisningsbild
av greeeken
Var inga problem att installera VIDA.
Kör win 7 enterprice. Dock måste ja köra programet som Administratör för att det ska funka.

Kontakt får ma ndirekt me bilen, man kan läsa ut ja allt, men jag kan inte se vart man kan ändra värden, tex stolvärmen ,eller kalibrera EEC:n. eller för den delen radera felkoderna som man kan lösa ut utan problem.

Antar att man måste testa ett par gånger innan man lär sig VIDA
Användarvisningsbild
av ateist75
greeeken skrev:Var inga problem att installera VIDA.
Kör win 7 enterprice. Dock måste ja köra programet som Administratör för att det ska funka.

Kontakt får ma ndirekt me bilen, man kan läsa ut ja allt, men jag kan inte se vart man kan ändra värden, tex stolvärmen ,eller kalibrera EEC:n. eller för den delen radera felkoderna som man kan lösa ut utan problem.

Antar att man måste testa ett par gånger innan man lär sig VIDA
Ja Vida är inte logiskt direkt :D
Men man hittar mer och mer hela tiden, mitt största problem är att jag nog behöver en större laddare, batteriet dras ju ut ganska fort.....
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 241

Kommer få överta en V60 T6 Ultimate 202[…]

Fel centerhögtalare?

Någon som kan bekräfta om det bara &aum[…]

Hej, jag har en vän som har en 2007 MOD V70 2[…]

meddelande