Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av RonniePersson
Ubbe11 skrev:Jaha, då var man visst inte ensam om att aktivera räddningstjänsten med en stegbil och en släckbil. Det var ju rena Lützendimman när jag kom ut.... :( Hur mkt kostar det att installera en ny? För jag antar jag behöver byta den!?

3 dgr innan detta inträffade började värmaren ge ifrån sig svaga missljud. Inte nåt farligt tänkte jag men hade visst fel...
Runt 6000 kr kostar det. De byter hela enheten då. Man kan komma billigare undan om man byter enskilda delar, men risken är stor att någon annan del går sönder strax efter då. Vill man vara säker, så byts hela enheten.

Mvh Ronnie
av Ubbe11
RonniePersson skrev:
Ubbe11 skrev:Jaha, då var man visst inte ensam om att aktivera räddningstjänsten med en stegbil och en släckbil. Det var ju rena Lützendimman när jag kom ut.... :( Hur mkt kostar det att installera en ny? För jag antar jag behöver byta den!?

3 dgr innan detta inträffade började värmaren ge ifrån sig svaga missljud. Inte nåt farligt tänkte jag men hade visst fel...
Runt 6000 kr kostar det. De byter hela enheten då. Man kan komma billigare undan om man byter enskilda delar, men risken är stor att någon annan del går sönder strax efter då. Vill man vara säker, så byts hela enheten.

Mvh Ronnie
Urk, det var mycket pengar men du har nog rätt i att det bästa är att byta hela enheten. Vill inte gärna vara med om att räddningstjänsten kommer o knackar på dörren igen. Det var tillräckligt pinsamt redan första gången.... Tack för ditt svar!!

Funderar lite om det kan vara billigare att byta på Mechanum som ju är auktoriserade elr om jag ska köra till Bilia!?
av Ubbe11
fjohan82 skrev:

När min renoverades (den byttes inte ut mot en komplett ny, utan dess komponenter byttes) mellan jul och nyår -15 på aukt. verkstad kostade det 7000:-. Beror också på vad du har för bil...
Dock verkar det ha blivit pannkaka igen, la hela stormarknadens parkering i en dimridå igår... :roll:

Aj som tusan!! Det är nog bäst att byta ut hela då. Bilen jag har är en xc60....
Användarvisningsbild
av fjohan82
Ubbe11 skrev:
fjohan82 skrev:

När min renoverades (den byttes inte ut mot en komplett ny, utan dess komponenter byttes) mellan jul och nyår -15 på aukt. verkstad kostade det 7000:-. Beror också på vad du har för bil...
Dock verkar det ha blivit pannkaka igen, la hela stormarknadens parkering i en dimridå igår... :roll:

Aj som tusan!! Det är nog bäst att byta ut hela då. Bilen jag har är en xc60....
Idag rök den inget alls, märklig manick. Jag kommer byta ut hela bilen nästa gång... :roll:
av Hayvosh
Hejsan,

Måste väcka liv i denna gamla tråd lite.. har lite samma bekymmer.
Vart sitter detta beryktade luftintag för dieselvärmaren?
Har en XC70 2010 själv som ryker lite mer än "vanligt", och tänkte kolla detta luftintag då.

Tack på förhand

Mvh
Fredrik
av mikebike
Lycklig ägare till bensindriven bil och värmare sedan 4 år tillbaka. Luktfritt.
Nästan ljudlös motor. Aldrig mer diesel.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]

De som har problem med ombordsladdaren har kunnat […]

Ljud från koppling

Rasslar det lika om du trycker lite lätt p&ar[…]

Money talks. Med begränsade resurser så[…]