- tis 07 feb 2017, 21:04
Det verkar finnas en skiljelinje mellan de personer som tycker att en bil är en sorts forskaffningsmedel, som man efterhand kan (om man har know-how och lust) kompettera med "finesser", medan andra anser att det ska vara "extra allt" redan från början. Jag vill personligen inte "interagera" med min bil annat än vad avser körningen, och vill ha ett gränssnitt som består av pedaler, ratt och växelspak (samt ventilationsreglage och värmekran). Jag vill inte ha en dialog med min bil annat än att jag lyssnar efter missljud, jag vill inte att den ska vara en ambulerande telefonhytt eller nån form av HiFi-lyssningsgrotta.
Volvo var i mitt tidigare billiv symbolen för stabila, hållbara, begripliga och säkra bilar; nu är de som de flesta andra en sorts dator som går att åka i. Säkert bra på sitt sätt och i jämförelse med andra fabrikat, men som nybil, nja, knappast. Ska de pengarna ösas ut, så lär det bli en helelektrisk sak i det mindre formatet. Om Volvo går in där och profilerar sig, ska jag tänka om!
Volvo var i mitt tidigare billiv symbolen för stabila, hållbara, begripliga och säkra bilar; nu är de som de flesta andra en sorts dator som går att åka i. Säkert bra på sitt sätt och i jämförelse med andra fabrikat, men som nybil, nja, knappast. Ska de pengarna ösas ut, så lär det bli en helelektrisk sak i det mindre formatet. Om Volvo går in där och profilerar sig, ska jag tänka om!