- fre 08 aug 2014, 16:35
#887218
Jag hade en V70N -04 2.5T. Den var skodd med originalfälgar på sommaren, 225/45-17. På vintern hade den 205/55-16.
Det var en jävla skillnad mellan dom dimensionerna. Den var fullkomligt vidrig att köra på sommaren med sitt spårande. Med vinterdäcken gick den som på räls. Jag vet inte vad du tycker är bra väguppträdande men jag anser inte att man ska behöva sitta och tvinga en bil att gå rakt bara för att det är lite slitspår i asfalten.
Nu åker jag en sossegrå Skoda med skottkärrshjul i dimensionen 195/65-15. Ser tråkigt ut, men spårar gör den inte. Och nämnde jag att den är ofantligt mycket mer körglad än Volvon var? ;)
milktrucker skrev:och då är det framförallt styrningen som är spårande med för hög däckprofil.För hög profil? :shock:
Jag hade en V70N -04 2.5T. Den var skodd med originalfälgar på sommaren, 225/45-17. På vintern hade den 205/55-16.
Det var en jävla skillnad mellan dom dimensionerna. Den var fullkomligt vidrig att köra på sommaren med sitt spårande. Med vinterdäcken gick den som på räls. Jag vet inte vad du tycker är bra väguppträdande men jag anser inte att man ska behöva sitta och tvinga en bil att gå rakt bara för att det är lite slitspår i asfalten.
Nu åker jag en sossegrå Skoda med skottkärrshjul i dimensionen 195/65-15. Ser tråkigt ut, men spårar gör den inte. Och nämnde jag att den är ofantligt mycket mer körglad än Volvon var? ;)
Skoda - Tyska delar i tjeckisk låda. :)