Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Ja det gör den, glömde skriva det.
snoddasD5 skrev:
Allinug skrev:
snoddasD5 skrev:Hur tänkte dom när dom gjorde reklamen en stor Hjort i stora Sjöfallet?? när har vi fått hjort hit upp?
Fast om man vill att reklamen ska handla om kontraster, så är ju hjorten på helt rätt plats!
Hur tänkte du nu?? Den kan ju inte vara på rätt plats det finns inte Hjort i stora Sjöfallet reklamen ljuger ju.
Ja, då står hjortens närvaro där i stark kontrast till verkligheten, eller hur?

Ska man göra en djupanalys av reklamen så kan det bli hur spännande som helst. Hjorten symboliserar en massa intressanta saker. :)
Tog bort allt otrevligt och det blev nästan hela inlägget, ingen idé att vara dryg.

Min tanke är att kopplingen mellan Volvo och Zlatan är att de är stora kända internationella varumärken som sätter Sverige på kartan. Därför är det självklart att de hör ihop, de förbinder en stor del av landet. Nästan alla gillar antingen Volvo, Zlatan eller båda. Det blir svenskt bara genom det.

Sedan är videon inte en instruktionsfilm om svensk fauna eller någon genomgång av bilens nya finesser. Videon ska kommunicera att bilen klarar allt som svensken kan tänkas vilja. Åka när det är snö och mörkt. Åka ut till naturen där vägen inte är något vidare. Lasta bössa och jaktutrustning. Saker som är viktigt för jättemånga svenskar och som varit viktigt för de som planerat, konstruerat och byggt bilen. Bilen har Sverige och våra intressen i generna.
Reklamen ska väl ändå innehålla fakta. Finns ju massa älgar som är en bättre symbol för sverige. Kanske även lockar tyskarna köpa volvo ;-)
För min del betyder zlatan inte ett s*it. Bara media som blåt upp honom så enormt mycket. Finns många andra inom idrott och motorsport som skulle behöva komma fram mera.
Ta tex Mattias ekström. Han har skördat enorma framgångar inom motorsporten men hur mycket skrivs det om honom i tidningarna?
Bästa med jagrullar är att det är högt till tak och alla får tycka som de vill. Vi lever i ett fritt land.......änn så länge

PS Jag tycker reklamen är grymt bra gjord gillar den mera och mera :-)-)
P210 skrev:Vilken dynga!! Bilreklam ska visa BILEN, BILEN som gasar, BILEN på en kurvig alpväg, BILEN inifrån..., BILEN, inget annat!!, vem blir sugen på att köpa bil efter det här?!?
Fast Volvo PV säljer ju egentligen inte bara bara bilar, de säljer upplevelser och drömmar... Om du tänker på andra reklamfilmer så hade ju Volvo PV den där "leave the world behind you"-reklamen, den handlade ju inte heller bara om en bil.

Och om det handlar om att förverkliga drömmar så har ju Zlatan en given roll i filmen.

För att inte tala om landskapet - det är ju sagolikt!
Shit vad det gnälls.

Det är ju uppenbart att reklamfilmen är gjord för att påvisa att bilarna är utvecklade och helt och hållet förknippade med Sverige. Måhända att det är en liten kines som sitter på den stora plånboken, men vad spelar det för roll?

Vidare, de som inte ser Zlatans storhet i världen, och han faktiskt, hör och häpna, är svensk, gynnar ju garanterat varumärket och stärker den svenska identiten, i världen.

Kamma er nu. Var stolta. Över Volvo, över Zlatan och över Sverige.
Jag tycker filmen är okej, men jag förstår inte riktigt vad jakt har med Volvo och Zlatan att göra. Dessutom springer han väl i skogen vid något tillfälle, det var länge sedan jag såg en jägare springa med geväret i skogen, det påminner mer om en krigsscen tycker jag och det känns inte Sverige.

Den förra filmen med Swedish House Maffia tyckte jag var mycket bättre, gav ett lugnare och härligare intryck. Jag drömmer inte om att springa runt i skogen med ett gevär.
Jag glömde att skriva att Volvo PV förutom bilar, drömmar och upplevelser även säljer frihet. Det gäller att visa det i reklamen.

Om jag ska fortsätta spekulera så tror jag att kronhjorten är med för att flirta med kinesiska marknaden. Jag antar att filmen kommer att visas där för att stärka varumärket. I Kina symboliserar kronhjorten saker som rikedom, status och värden som varar länge.

Tydligen var det Zlatan själv som tog initiativet till att vara med i reklamfilmen.

http://www.di.se/#!/artiklar/2014/1/23/ ... perfilmen/
http://www.di.se/#!/artiklar/2014/1/23/ ... i-zverige/
Så mycket uppmärksamhet som denna reklamfilmen fått så MÅSTE den ju bara vara lyckad!
Själv gillar jag reklamfilmen. Att den inte visar detaljer av bilen osv tror jag inte är något problem.
Blir man intresserad är det ju inget problem att skaffa sig mer detaljerad information.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 18
Ta bort midjelist XC70

Ja jäklar, den videon ska man nog inte anv&au[…]

Välkommen ut i trafiken

Så var det fixat, tog inte många minut[…]

Då är du i gott sällskap. Vå[…]