Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Lucif3r skrev: tis 08 okt 2024, 19:08 https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a ... 7-miljoner
Klarar bolaget inte av att betala skatterna, kommer bolaget begäras i konkurs – annars riskerar personer i ledningen att bli personligt betalningsansvariga

Personligt betalningsansvariga... Ja det skulle ju sitta fint.
Skulle verkligen sitta fint ja! Jag är urbota förbannad på att 'verkligt ansvariga' nästan alltid kommer undan med tjock plånbok i behåll..
Bollen är i rullning, nästa dotterbolag i KK inom 14 dagar osv osv, det är kört för detta pajasbolag, tack och lov.

Nu väntar jag bara på att man ska skrota nästa idiotprojekt.....
Måste vara grymt frustrerande för ledningen att ha en orderstock på 500.000.000.000 kr (500 miljarder) och en fabrik för 70 miljarder och inte kunna leverera ett dugg. :-o :-( :-/

Hur många företag i dag kan stoltsera med 500 miljarder i beställningar? Kan inte vara många.

När jag startade tråden 2017 trodde jag de skulle misslyckas pga att inte kunna konkurrera prismässigt/nya batterityper med Asien, men så fel jag hade, inte trodde jag att man skulle misslyckas kapitalt att inte ens kunna sätta ihop några batterier :-( :-(
Vilket dravel de håller på med alltså, för några månadern sedan behövde de 15miljarder för att fortsätta, sedan räckte det med 7 nu är de nere på 1,7. Dra plåstret och sätt skiten i KK, 1,7 miljader räcker typ 20dagar. Nä, det är kört hursom iom avetablering av mandskapsbodarna, då ryker kontor och allt, och man kommer INTE att etablera dessa igen, det kommer aldrig att ske.
Finemang! Nu behöver de bara få upp produktion och avsättning från nuvarande 5% av kapaciteten till nånstans runt 70-100%. Hur svårt kan det vara? :-D
Hoppsan, hoppade en av storkunderna av, aj :oops:
förstår ni inte att skulderna accelererar för varje dag som går? det är kört, avetablering av utbyggnaden är u full gång och den kommer aldrig bli av med nuvarande ägare och produktionen är noll och ingenting att prata om. Folk packar ihop och lämnar stan. bostadsbarackerna är nästa som kommer att avetableras och då har folk inga bostäder.

Obegripligt att någon fortfarande tror att detta kommer ordna sig, men det är inte första el sista gången heller.
  • 1
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 95
AC & kylfläkt

Jag har haft lite trassel med min AC och har efter[…]

Tomgång och vevhusventilation

Har du kollat tomgångsmotorn? Den har ett sl[…]

Plockade bort centerkonsolen på 850n, tror[…]