Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Kesoburk
Har nu blivit ägare av en Dice från EC-sells på Ebay. Tog närmare 3 veckor att få hem. Något han sa berodde på Kinesiska nyåret och att allt går på 1/4 fart i 10 dagar då tydligen. Tog 5 dagar efter betalningen innan han ens masade sig iväg till Posten med paketet.
Har hunnit testa lite snabbt och den verkar fungera fint. Är nöjd så här långt.

Kör VIDA i Win XP SP3 genom VMware Player på en laptop. Försökte installera tidigare i Win7 ultimate utan framgång, därav VMware-lösningen.
av Gresse
Bisse56 skrev:Är det någon som testat att använda Windows 8 och fått det att fungera? Vilken version av Win 8 i så fall?
Har testat att insallera Vida 2012D på win xp och win 7 pro utan framgång, men har precis insallerat på windows 8 pro och det funkade på första försöket. :P
av Fred
Den verkar mycket intressant schagge, speciellt för $99! Två kommentarer, båda Svenska kunder och båda nöjda (kanske någon av dem har skrivit i den här tråden?!).

Ena killen skriver att höljet är i plast istället för aluminium men att kvalitén verkar bra. Han skriver också att FW är 5.6.1. och han uppdaterat till 5.6.2 genom att ansluta en 12 V-trafo...(?)

Om det går att få bekräftat här att detta är en fungerande, bra version av DICE kommer jag slå till. Jag har avvaktat på grund av att jag saknat lämplig dator (vilket jag fått tag på nu) och eftersom jag har en PPC som hjälpt mig med felkoder. DICE smäller ju klart högre och får man den för knappa 640 spänn är det ju inte mycket att tjafsa om!

Mvh
Fred
av schagge
Ja jag tyckte det såg bra ut.

Ingen som vet ifall firmware uppgradering ligger med på skivan tex?

Jag antar att han menade tex en 12V batteriliminator (likström) och inte trafo (vxström). Är det inte så att man kan ta spänningsmatning därifrån när den inte är ansluten i bilen.

/Stefan
av Fred
Stefan,

Jag borde läst beskrivningen lite bättre:

"1.DICE - Diagnostic Communication Equipment, is a tool that is used together with VIDA all-in-one to communicate with the vehicle. Communication makes diagnosing and troubleshooting the vehicle possible, as well as downloading software.
2.DICE has an integrated CARB cable, which is connected to the vehicle's diagnostic socket. When connecting to the vehicle, DiCE is powered as long as the battery is charged.
3.DICE has a folding hook that is designed for hanging the unit from one of the grab handles in the vehicle for example.
4.DICE is equipped with four status LEDs that indicate the status of the software, the USB and Bluetooth communication and the interface to the car.
5.At one end of the unit, there is a DC input where a battery cable or adaptor(12V) can be connected. The adaptor is used when upgrading and troubleshooting the DICE.
6.In the other end of the unit, there is a removable cover that could be removed by turning the screw on the cover."

Förklarar ju det Fredrik F. skrev i feedbacken.

Läste lite på ett amerikanskt forum om uppdatering av firmware och där skrivs det att det bara att tanka hem uppdateringen från Volvo.

Jag måste erkänna att jag famlar lite här...jag har verkligen inte lagt ned någon vidare energi på att läsa på om det här så alla svar kanske redan finns i den här tråden. Ber ödmjukt om ursäkt ifall någon stör sig på detta.
av Ice25T
Jonne88 skrev:Fungerar denna med Win 7 och fungerar svenska språket?
Hakar på här med en följdfråga; Hur är kompatibiliteten för 64-bitars versionen som var mer eller mindre standard på nyare maskiner?
av Slezii
Får igång Vida,men kan inte klicka på fliken Diagnostik. Kör virtuel windows8 pro och bilen är en S80-07.
Fler som råkat ut för det?
Slezii
av Bisse56
Kolla att du har rätt region inställd d v s under fliken START väljer du BILDIAGNOSTIK och sen ställer du in rätt region under
PARTNERGRUPP. Där ska du välja EUR/INT. Det hjälpte i alla fall för mig då jag hade samma problem. Jag antar att du redan har satt tändningslåset i läge 2.
  • 1
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 241
Framvagnsbalk Volvo 240

Upptäckte att framvagnsbalken är trasig[…]

Jag blev insåld på Tershine så j[…]

@batmac , Inte illa alls och den ser ju bra ut- M[…]

V90 Meka själv