Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

joel80 skrev: ons 02 okt 2024, 13:57
sewen skrev:Aha. Visste inte att de ens lyckades producera en mängd och att det är kvalitén som brister.
Dom verkar ju ha jätteproblem med de där maskinerna de köpt från Kina. :/
Ja, denna Gröna revolution som skulle göra oss fria från olja och oberoende av Kina verkar alltså gå i stöpet då ett uppblåst företag köpt maskiner från Kina samt flugit in 100-tals kineser (direkt kopplade till "Partiet") för att operera maskinerna.

"Vi har varit naiva" passar här oxå......
Derank skrev: ons 02 okt 2024, 21:06 Revolts största kund är Northvolt själva, 99,99% av batteriena kasseras. Det är hur som kört nu, nästa vecka tas beslut om avetablering av mandskapsbodarn.
Det är väl ganska naturligt att det behövs mindre manskapsbodar då det är 5000 byggnadsarbetare som försvinner från anläggningen.
Jag tror inte du riktigt förstått det här, avetableras det kommer det aldrig att komma igång igen. Det fans ett företag i >Sverige som kunde leverera 2500 bodar, och det kommer inte ske igen.
Derank skrev:Jag tror inte du riktigt förstått det här, avetableras det kommer det aldrig att komma igång igen. Det fans ett företag i >Sverige som kunde leverera 2500 bodar, och det kommer inte ske igen.
Bodarna är väl temporära för att husera kontraktsanställda? Dvs, "vanliga" anställda behöver inte de bodarna på längre sikt.
Utmätningarna ska nu inledas. Det var ju lite trist. https://www.dn.se/ekonomi/kronofogden-f ... northvolt/ Hoppet är väl inte ute än kanske men nya pengar måste ju in, gissar att kassan är tom helt enkelt och det är därför de inte betalar.
Avetablering är mer el mindre klart, bodarna ska bort, dok så har man hyrt marken de står på av Northvolt så de flyttas till nya projekt eftersom, man behöver alltså inte ta bort alla på ett bräde. Alla UE håller nu på att packa ihop och allt eftersom de inte får betalt skickas ärenden till inkasso. Finns ingen som kommer sätta sin fot där igen, förtroendet är förbrukat. många mindre kommer gå omkull pga detta, i vanlig ordning.

Godnatt Nortvolt.....
Idag måndag förfaller ett antal skulder inlämnade till kronofogden, så från och med idag ska kronofogden utföra utmätning hos Northvolt.... jaha.. låter inte bra om man går in och börjar plocka maskiner och lägger ut dem till försäljning.

Om nu ingen hostar upp nya pengar idag :-o

Trodde Nortvolt skulle ansöka om konkursskydd i USA som SAS gjorde för att förhindra att fordringsägare började sälja ut flygplanen. Men det är klart, för att kunna göra detta måste man ju ha en vettig plan för framtiden som domstolen ska godkänna.
  • 1
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 95
AC & kylfläkt

Jag har haft lite trassel med min AC och har efter[…]

Tomgång och vevhusventilation

Har du kollat tomgångsmotorn? Den har ett sl[…]

Plockade bort centerkonsolen på 850n, tror[…]