Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Lövet
fjohan82 skrev:Ja det besked dom gavs var väl bättre än inget...
4 miljarder delat på 70000 för elbilar blir ca 57100 stycken. Hur länge kan den pengen räcka?
Det ska väl in lite maluspengar också under tiden?
av Kadochnikoff
Lövet skrev: mån 14 mar 2022, 14:13
fjohan82 skrev:Ja det besked dom gavs var väl bättre än inget...
4 miljarder delat på 70000 för elbilar blir ca 57100 stycken. Hur länge kan den pengen räcka?
Det ska väl in lite maluspengar också under tiden?
Det blev en svidande felräkning för staten det där systemet .
Folk köper begagnat istället .
På jobbet har vi förmedlat en hel hög nästsn nya lastbilar grån utlandet som åkerierna köper istället för att betala malus till staten och alla bilhandlare säger samma sak :
Begat är hetare än nytt för företagare

Detta kommer ju att sabba hela begbilsmarknaden på sikt ....
Om företagen inte köper nytt finns inga före detta tjänstebilar att köpa om några år
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Kadochnikoff skrev: mån 14 mar 2022, 14:53 Detta kommer ju att sabba hela begbilsmarknaden på sikt ....
Om företagen inte köper nytt finns inga före detta tjänstebilar att köpa om några år
Det är väl hela grundtanken omman hårddrar det. Det ska inte finnas begagnande bensin/dieselbilar att köpa.

Alla ska köpa ny elbil eller beg elbil, och de som inte har råd till det ska inte ha bil alls.
Användarvisningsbild
av Steffe3
1500 om man bor på odefinierade områden 1,2 eller 3, så runt en tank om man har den turen(?) :P
Användarvisningsbild
av Derank
Vilket slöseri med pengar, finns bättre saker att lägga de miljarderna på att sänka soppan 1,50kr, det gör ju varken till el från för åkerinäringen tex, och för svensson spelar det ju absolut ingen roll om den kostar 23 el 24,55.

Nä, ta min tusenlapp ( om jag nu får någon ) och ge till skolan, polisen, vården el någon annan som kan behöva den, jag kan då vara utan.

Fan, ibland undrar man om dessa politiker har helt jävla hål i huvudet, lägg pengarna på något vettigt för guds skull.
Användarvisningsbild
av poseidon
Undra hur detta skall administreras? Alltså under vilken tidsperiod gäller 1000kr i ersättning?

Om jag äger 1 bil idag men säljer den om 1 vecka, får jag 1000kr då?

Om jag inte har en bil idag men köper 1 om 1 vecka, får jag 1000 kr då?

Är det värt att be någon med flera bilar tillfälligt göra ett ägarbyte till någon som inte äger någon bil?
Användarvisningsbild
av Derank
ALLA som har råd att ha en bil kan vara utan denna tusenlapp, det här ät bara löjligt, ungefär lika idiotiskt som de som fick ett par tusenlappare till elräkningen, kan man inte kalkylera in några tusenlappar extra i månaden för sitt bilägande, skulle man aldrig köpt en bil från första början, det är min åsikt.
  • 1
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 93

Är det inte bytt egr och egr kylare på […]

Tysta sommardäck V90

Ett däck som är homologiserat och mä[…]

Batmacs Model 3 2020 - Enemy

Snyggt! Bävar inför bromsjobbet, det ver[…]