Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Gelis
Det går att ändra Ram storlek i Vidas config fil. Dock måste du kopiera hela skivan till hårddisken för att kunna ändra i filen. Sedan instalerar du Vida därifrån.
av ptheo
Opdatering af Vida....fra 2011A til 2012A

Det gøres sådan:

Lad være med at afindstallere den gamle version ....så er der risiko for at den nye indstallation fejler ... f.eks. med at database ikke kan indstaleres

Det går fint med bare at indstallere den nye oven på den gamle, genstart PC, og til sidst køre patch fil der medfølger 20012A ....

Ovennævnte virker fint på Windows XP Profesional SP3

/ptheo
av baztubox
Hej har en liten fråga angående art nummer i vida.

När jag kollar upp ett art nummer så kan det förekomma 2 st art nummer men på det ena så står det så här.

Det är just detta med eng jag inte fattar. någon vänlig själ som kan förklara ?

40 Tätningsring 1.00 1397983
ENG -2666648
Tätningsring 1.00 IK 30637865
ENG 2666649-
av takjens
Gelis skrev:Det går att ändra Ram storlek i Vidas config fil. Dock måste du kopiera hela skivan till hårddisken för att kunna ändra i filen. Sedan instalerar du Vida därifrån.

Vet du vad filen heter ??
av Gelis
Ändra i startfilen (Ini). Kopiera över hela DVD:n tll hårddisken och öppna inifilen med notepad (anteckningar) leta reda på min ram och ändra till 2 eller kanske 1,7, spara. Installera Vida från hårddisken.
av S60AWD2.5T
baztubox skrev:Hej har en liten fråga angående art nummer i vida.

När jag kollar upp ett art nummer så kan det förekomma 2 st art nummer men på det ena så står det så här.

Det är just detta med eng jag inte fattar. någon vänlig själ som kan förklara ?

40 Tätningsring 1.00 1397983
ENG -2666648
Tätningsring 1.00 IK 30637865
ENG 2666649-

ENG=enginnumber -t.o.m nummer 2666648 sedan från och med 266649
av Bewsfroe
Försöker installera 2012D på en virtuell XP-maskin i min Mac (via vmware fusion) Får dock "Vida not ok" och patchen går inte att installera. Dött lopp?
av Bewsfroe
Bewsfroe skrev:Försöker installera 2012D på en virtuell XP-maskin i min Mac (via vmware fusion) Får dock "Vida not ok" och patchen går inte att installera. Dött lopp?
Lyckades lösa det! Först får man packa upp iso-filen med winzip så man kommer åt alla underinstallationsfiler kan vi kalla det. Därefter leta upp två st "SQL.exe" program och installera dessa manuellt. Därefter går det bra att mounta iso-filen med daemon tools och köra det ordinarie installationsprogrammet för VIDA. Funkar klockrent!
av Bewsfroe
xciso skrev:Är riktigt sugen på en sån här, då man inte kan se värden med ppc (som jag har idag).
Vad jag förstått lite i tråden så fungerar vissa bättre än andra.

Vore perfekt om någon ville delge en länk där man kan köpa en bra kopia.
EDIT. Vad tror ni om denna? http://viewitem.eim.ebay.se/VOLVO-2012A ... 48539/item
Verkar ju lite skumt först skriver han att den skickas från England men längre ner står det Tyskland. Iofs skitsamma men ändå. Sen skriver dom 2 års garanti för att längre ner ange att det är 1 års garanti. Men det är ju helt klart en fördel att den skickas från EU-land avseende tull osv. Verkar som man kan ha en vettig dialog med den säljaren iaf. Lite dyrare än att handla av en "riktig kines" är det ju men finns ju en del fördelar som sagt.
  • 1
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 241

Jag tänkte byta ut tänddelar på mi[…]

Det blev en snabb vända i tvätthallen. B[…]

Här är, långt om länge, bilde[…]

Fälgarna skiljer inte mer än att de hamn[…]