- ons 09 mar 2022, 23:42
fjohan82 skrev:Var iväg till jiobbet en sväng, körde förbi Cirkle K trucktanken där och nog stod det ett par bilar där och tankade, dem ena fyllde deuutom 25l dunkar i bagaget, passade på att fråga vad de använde för kort, de hade företagskort båda 2. Sedan undrar jag om inte denna stora diff är tillfällig, dieseln kostade 23,67. och i normala fall kan jag aldrig tänka mig att det skiljer 4kr då skulle ju alla tanka där, är rätt säker på att det brukar vara ungefär samma pris som på macken. Men just nu kan man ju lika gärna tanka där, när man 'ändå passerar.Derank skrev: ↑ons 09 mar 2022, 20:45Ja har man vägarna förbi finns det ju ingen anledning att istället tanka på ett ställe som ska ha 27-29:-/litern.fjohan82 skrev:Kvällens observation gällande diesel och alternativa tankställen.Ja, du har fan rätt, såg att det numera låg vanliga tankkort i våra verkstadsfordon utställda på cirkel K, och ven som helst kan tanka där med ett Cirkle K kort, konstigt med tanke på att det skiljer 3-4kr litern, Jag passerar där varje dag, ska kolla i morgon vad dieseln kostar
Såifa som ingår i Preem accepterar VISA/Mastercard. Där jag var förbi kostade dieseln 23,67/liter.
Shell Truck accepterade också dessa kort, där var dieseln dock dyrare med 24,51/liter.
CircleK Truck där jag tankade ville ha 23,67/liter. De tog dessutom Ingo-kortet då dessa är i samma kedja.
IDS kunde jag inte se något skyltat pris hos, men korten fungerade där också. Google anger priset till 22,84, men det har jag inget belägg för stämmer.
På samtliga tankställen fanns det smalare pumphandtag för personbilar, dock lite högre tryck så man får inte "ge fullt".
CircleK hade Biodiesel B100, är detta HVO eller RME? Den kostade 22,95.
AdBlue på pump kostade runt 9:-/litern.
Slabbigheten ingår om man vill tanka lite billigare, jag kan leva med det.
ROCKING A DUCK WITH A GRINING FACE ON A BLUE BIKE WITH STRAWBERRYS