Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Varför inte köpa en begagnad xc60 med runt 20.000mil typ en 11a? Känns riktigt modern och dom går att få för runt 200k
av llesrof
GeBo skrev:här är t.ex. en billig och Nima kan säkert gå ner lite till i pris :D
http://www.bytbil.com/bilar/nissan/qash ... 4aWGoAAngA__!
Då åker jag hellre kollektivt. Ingen automatlåda. Ingen skinnklädsel. Inga elstolar. Inte ens fyrhjulsdrift. Då kan man ju lika gärna köpa en Nissan Alarmera eller vad de nu heter. Inte så där värst mycket alls på denna mer än trist utstrålning :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Perc
llesrof skrev: Då kan man ju lika gärna köpa en Nissan Alarmera eller vad de nu heter. Inte så där värst mycket alls på denna mer än trist utstrålning :mrgreen:
Aldrigmera heter den. Systermodell till Deprimera.

Då jag letade bil senast var det en Qashqai som envisades med att dyka upp i sökningen hela tiden. Stora dieseln, fyrhjulsdrift, automatlåda, brunt helskinn, xenonljus och allt övrigt som man behöver. Till rimligt pris dessutom. Säkert ingen dum bil. Men tyvärr, Nissan går fan bara inte. Jag har ju förhoppningsvis 40 år kvar tills jag börjar köra 80 på motorvägen med blinkers på.
av GeBo
llesrof skrev: Ingen automatlåda. Ingen skinnklädsel. Inga elstolar. Inte ens fyrhjulsdrift.
om du vill kan du få allt det där...
dock inte elstol med minne, tyvärr...
problemet är väl att du inte kan pröjsa :-)-)
av llesrof
GeBo skrev:
llesrof skrev: Ingen automatlåda. Ingen skinnklädsel. Inga elstolar. Inte ens fyrhjulsdrift.
om du vill kan du få allt det där...
dock inte elstol med minne, tyvärr...
problemet är väl att du inte kan pröjsa :-)-)
Nu börjar jag tröttna på din dryga attityd. Men det är väl det som är meningen antar jag.
av GeBo
llesrof skrev:Nej för fan, ingen Quisquas eller vad den nu heter. De känns... inte på riktigt. Pensionärsbil. För riktigt tråkiga pensionärer. Dessutom låter namnet som en maträtt.
liksom jag, för länge sedan, på din... :-)-)
Användarvisningsbild
av SvenB
Du har kanske inte märkt GeBo, att det är nästan ingen som håller med dig. Försök att inte gå till angrepp. :|
av llesrof
simonhalmstad skrev:Varför inte köpa en begagnad xc60 med runt 20.000mil typ en 11a? Känns riktigt modern och dom går att få för runt 200k
Nej. Jag kommer själv köra rätt många mil med den och att köpa en bil som redan rullat 20.000 mil finns inte på världskartan. Så desperat är jag inte att byta :D
Okej, men en sådan XC70 du har är ju redan en riktigt bra bil, mycket bra stolar, sköna att köra och har en bra finish på interiören, är du nöjd så tycker jag du ska behålla den några år till. Bekvämare bil får man leta efter tycker t.om gamla XC70 är bekvämare än dom nyare. :D Själv sålde jag min för jag ville ha premium sound och byta bil lite. :)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 förmodlig[…]

Nya Volvo XC70 PHEV

:-) https://youtu.be/AENhUQENhFU?si=SfKz4E_CAF8C[…]

Felkod, problemet löst

..Satt ingen ventil på bilen, hittade kont[…]