Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
Tjänstebilar på Volvo byts som regel ut varje år även om undantag finns, leasingbilar för personal rullar 2 år...och vissa andra demo/pressbilar kanske bara 6 månader.
Ibland blir specarna på tjänstebilar ganska konstiga då folk försöker minimera sina kostnader, men ändå vill ha ett speciellt option... så till den milda grad att de värsta avarterna man kan beställa numera är begränsade. Men jag har t.ex kollega som köpt en före detta tjänstebil (V60) med momentum där man lagt till skinn, trots att det är nästan lika dyrt med den kombinationen som beställa en summum direkt. Men det gav väl några kronor lägre månadskostnad och förmånsvärde...

/Thomas
Användarvisningsbild
av bem
Är det från Volvo Bil AB som f d tjänstebilar och hyrbilar köps av Volvo återförsäljare i paket om 15-20 st?

Volvo Bil i Göteborg AB är ett eget aktiebolag som drivs som ett resultatbärande bolag och ägs till 100 % av Volvo Personvagnar AB. Volvo Bil kan jämställas med övriga återförsäljare, men arbetar mot en marknad bestående av Volvoanställda, Svensk Volvohandel, AB Volvo samt Hertz. Vi tillgodoser anställda på VCC och AB Volvo med tjänstebilar och även möjligheten att köpa privat bil till ett förmånligt pris. Varje år säljer vi fler än 15 000 bilar av vårt varumärke Volvo.

Volvoanställda har rätt bra rabatter på nya bilar ser jag, 15% på XC och 13% på S+V modellerna, inte dåligt.

https://www.volvobil.se/

/Bo
av Lövet
Funk skrev:(V60) med momentum där man lagt till skinn, trots att det är nästan lika dyrt med den kombinationen som beställa en summum direkt. Men det gav väl några kronor lägre månadskostnad och förmånsvärde...
Den manövern förstår jag dock. Lägga till skinn kostar 10tkr men summum kostar 20tkr. Vill man inte ha kromlister, pdc fram och elstolar så kanske det är onödigt att betala för det.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
XC60 D3 FWD Business Momentum för 291.000kr lät ju billigt. Tyvärr bara för Volvoanställda. :|
av Lövet
Nån som kan förklara varför det ploppar ut så många helt sjukt specade bilar därifrån? Byggs de av delar som blir över eller? :wink:
av dissonans
Det undrar jag också, mtp min i princip totalt fullmsetade T6 som även den hade rullat internt på Volvo först: svarta rails (hur många summum har det egentligen? :) ) och ingen adaptiv farthållare trots blis, ldw och das. Säljaren kunde inte förstå eller förklara varför :)
av Lövet
I och med att S80in ovan har T-tec och el-stol (hur många har den kombon?!) kan man ganska enkelt fixa till den dock: http://www.bildelsbasen.se/?link=item&post_id=26125751 7tkr för en komplett skinninredning är inget att bråka om. Men förstås lite mer jobb än gemene man antagligen är sugen på.
av Lövet
Intressant form av slitage måste jag säga.
Finns säkert bättre ex om man letar noggrannare. Tog första bästa.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 100

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]