Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
andreas_lofgren skrev:Det trodde jag om en Bahco för 1300:- också :???:
Fast den var ju specad till 410nm och det är ju inte jättemycket. Den där scorpionen i början på den här tråden verkar ju makalöst prisvärd?! http://www.verktygsboden.se/mutterdraga ... .0.22951.1

Vill man köra Biltema verkar ju den här ha ett grymt bra förhållande mellan luftförbrukning och vridmoment.

http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Tryckl ... app-71903/

/Martin
av Lövet
Sant. Ingen kunde dock svara på hur mkt nm som egentligen behövs? Borde förstås insett det då min elektriska hade ungefär samma vridmoment och den duger inte.
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Jag kör på en väldigt enkel Biltema-variant. Kostade inte överdrivet mycket när jag köpte den för ~6 år sedan! Har ett moment på max 400Nm och det duger i 99% av fallen då det är dags att kränga av/på vinterpuckarna på minst två bilar och ett släp!! Har även en Biltema-kompresson 4hk, ~500l/min och 100l tank. Har dock trimmat den till runt 9,5bars arbetstryck!! :twisted: (Jo, jag vet vad det kan göra med verktyg m.m. )

//David
av Lövet
Beställde en Scorpio nu från Duab istället. Vore märkligt om den inte fick jobbet gjort med 1350nm.
http://www.duabhuset.se/#showProduct.php?id=1515
av Krakus
Andreas.
Jag hoppas att eu har en kompressorn som klarar av 370 l/min med 6.3 Bar Inga 220 volts!
Och stor nippel med en inv diameter på 10mm. Och även en 15 mm slang! Industrigrejer ;)
Annars kan du stoppa den i - skåpet!
av zillen
Krakus skrev:
Spoiler »
Var köper man denna för 250kr?
Vill ha en :-)

Detvär inte svårr att köpa ngt dyrrt som är bra! Därför uppskattar jag tips som dina!

Jag köper lite verktyg av en verktygshandlare som normalt sett säljer till industri och verkstäder men som ibland åker runt till marknader och säljer ut restlager :D kommer dock inte just nu på vad företaget hette :(
av Krakus
Vojje skrev:Lite som en bakluckeloppis då. Garanti?
Skojar du? Garanti från bakluckan? Man blir happy bara man får en för en 1/3 priset ;)
Användarvisningsbild
av kebabpizza
Nu är jag bara en amatör i dessa sammanhang, men sedan förra hösten är det ett nöje (nåja) att skifta hjul, brukar iofs få ta hand om minst 3 bilar iaf...

Bild

Blev en sådan (2135timax) efter att ha tröttnat på billiga skitdragare som sällan orkade lossa mer än hälften av bultarna.

Säkert inte billigast, men 2600:- inkl. allt från Amazon.com låg en bra bit under alla svenska butiker jag kollade. Frakten gick dessutom toksnabbt, kom med UPS direkt till dörren bara 2 dagar senare(!).
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 18
Polestar 5

Snygg och snabb bil, men jag tror Polestar kommer […]

V70 d5 2008 lastgaller

Har precis köpt en Volvo V70 från 2008 […]

Har beställt en ställbar klocka nu. Om j[…]