Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av erikn
Problemet är ju också att de två största har nästan samma politik, moderata arbetarpartiet och socialmoderaterna. Ingen av dem för en politik för vanliga Svensson. Fast nu blev det nog rätt OT.
av Andis
Ja tog tråden i en annan riktning då det kändes som ingen i tråden tyckte att bensin var för dyrt utan tyckte det var okej pris för att vi ska kunna hålla våran standard på samhället.

Så tyckte att vi kunde i stället titta på dom svarta hållen i allas våran ekonomi våra skattepengar vi betalar in :-)
Användarvisningsbild
av erikn
Svensson är i min mening de 80% av Sveriges befolkning som äger 13% av dess tillgångar.
Användarvisningsbild
av erikn
Tyvärr har jag ju inte verifierat siffrorna, men jag har sett det på ett otal ställen på nätet. Googla på 20% äger 87% så får du en massa träffar, men många hänvisar till den första träffen. Man borde egentligen nagelfara de siffrorna, men jag har inte ork till det.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Egentligen var inte sanningshalten i siffrorna det som var intressant, det som var intressant var hur politiken påverkar det förhållandet, och på vilket sätt det förhållandet påverkar priset på bränslet.
Användarvisningsbild
av joel80
I USA är det ännu värre.. men vi är på väg dit i snabb takt!

Den här videon är väldigt bra och tydlig.. pedagogisk så det står härliga till. :)
[youtube]QPKKQnijnsM[/youtube]
Användarvisningsbild
av Micce1980
USA förakt hit o dit. USA sneglar på oss och vill lära och vi sneglar på dem och vill lära och ingen av oss kommer att komma fram till ett system som passar alla. Inte ens för 80% av befolkningen oavsett var tillgångarna finns.

Att i runda svänga 20% sitter på 80% av landets tillgångar beror på att 80% av landets befolkning inte klarar av att hantera de beslut som de resterande 20% fattar.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Andis skrev:Tror Sverige skulle fungera mycket bättre om man gick igenom systemet och tog bort alla onödiga utgifter som politiker som suttit 2 mandatperioden och sedan har evighets lön hela livet ut och då pratar vi inte låga lön som förtids pensionärer har utan betydligt högre lön.

Samt alla såna här tjänster som en direktör för AF som sitter och reser runt hela världen och lyckas surfa för över 300 tusen kr och sen skyller på it avdelningen. Då säger jag bara ifrågasätter kompetensen att klara av sitt jobb som svar på ett så dåligt svar. Hade hon sagt jag har svarat på mail och det vart dyrt då hade det blivit lite bättre svar men ändå helt oacceptabelt tillvägagångssätt. Skulle vilja se hur många som klarat sig kvar på jobbet om man kom hem med en sån mobil räkning. Nästa steg är kan verkligen en sån räkning vara avdragsgill? När mil ersättningen för privatbil i tjänsten knappt täcker vad bensin kostnaden är för bilen och resten får du betala för egna pengar.

Bara se vad lyckas AF åstadkomma dom hyr ju till och med in bemanningsföretaget för att klara av sina åtaganden.

Bästa tillväga gång sättet i det här landet är satsa på bli politiker i 2 mandatperioden sedan lägger du av. Starta firma ta inte ut lön och köp sedan en jordbruks fastighet på företaget där är nämligen allt avdragsgilt om inget ändrats senaste tiden.
Känner ni igen vilken politiker som gjorde så? Denna politiker var visserligen verksam mer än 2 mandat perioder men hur snyggt ser det ut?
Snyggt föredöme för Sverige säger jag, speciellt som denna politiker inte ens var moderat utan i ett arbetarparti. Långt ifrån sitt ideal tycker jag.

Jag är helt övertygad om att dessa onödiga utgifter hade gjort sig mycket bättre i vården eller till att försöka skaffa riktiga jobb och inte konstlade stöd jobb som ändå inte leder till något riktigt i slut änden, än som surf pengar till något Bahamas telebolag eller en miljonär som sitter och lever lyx liv.
Håller med helt o hållet men tror inte ens att den summan som absolut inte är försumbar är större än ett nålsöga i vår ekonomi. Men det vore en bra start då trappan ska städas uppifrån och sedan få till ett annat och mer ekonomiskt perspektiv som utnyttjar varje krona bättre.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 16
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok