erc skrev:Sharkbait skrev:
Låter mest som man är ute efter en subvention på de flesta punkterna!
Visst dieseln är dyrare i inköp ny! Om du kör mycket så "tjänar" du in det!
Att påstå att man minska oljeberoendet köper jag inte. Hade man haft en renodlad E85 bil så fine!
Du har inte förstått varför det sitter en motorvärmare org från Volvo på dieslarna?
Mvh
Men du... Du undrade varför det köps flexifuelbilar idag. Jag listade några tänkbara orsaker.
Det är väl fullständigt självklart att totalekonomin i en bilaffär är av vikt vid valet. Kalla det subventioner eller vad du vill - en miljölbil (E85, snålbensin, snåldiesel, gas, hybrid eller vad det nu än är) åtnjuter allehanda förmåner.
De som inte kör mycket har ingen anledning att betala 30000 mer för en bil bara för att få den med dieselmotor. För dessa kan en E85 vara lockande.
Vadå renodlad E85-bil?! Du menar en som inte gick att köra på BF95? Skulle du bli glad då?
Jo, tänk för att jag förstår det där med motorvärmare. Men jag förstår inte varför du hakar upp dig på att alternativet till en flexifuelbil ska vara diesel?!
Om du hade läst hela mitt svar hade du sett att jag längst ner skrev att jag precis köpt en dieselbil. Som komplement till min flexifuelvolvo. Läskigt va? Lite som att vara homo och hetro samtidigt? :)
1. Miljöbilar är subventionerad och det är inget som jag har hittat på eller "kallar" det för utan det är så!
2. Det skiljer inte 30,000kr på en diesel från Volvo!
3. Om jag skulle bli glad? Vad har det med saken att göra? Våran
miljö skulle bli glad om Volvo erbjöd en ren E85 bil istället för Flexifuelen!
4. Vart har jag skrivit att
enbart dieseln är ett alt till Flexifuelen?
5. Jag bryr mig inte varken om du är homo eller hetro. Din sexuella läggning har inget med diskussionen att göra.
Mvh