- tor 28 jul 2016, 23:39
Mycket teslareklam här, har läst allt det där också...
Joel 80, jag är ju inte helt dum i huvet
fattar förstås att gasen framställs med el, vilket redan är rätt så energieffektivt och kan bli ännu bättre när tekniken fintrimmas och görs strorskalig. Det är ett mycket bättre sätt än att lagra energin än i ett halv ton batteri som ju ökar bilens energiförbrukning bara genom sin vikt. Det är liksom hela poängen med bränslecellerna och vätgasen, att hitta bättre sätt att lagra elen, det är därför tekniken utvecklas 
Jag har heller aldrig påstått att vissa förbrukare rent fysikt går på viss elenergi, det är ju också självklart
och kanhända är resonanget mer relevant i många andra länder där man inte har tillgång till vattenkraft och körnkraft, men faktum är att så länge vi konstant ökar vår elförbrukning och den fossilfria elen inte röcker till så kan det ju va vettigt att inte lägga till nya elförbrukare
som elbilar tex.
Att citera spaltmeter med vinklad tesla information här är ju lite naivt. Tesla talar tex själva inte om vad deras batterier väger utan jämför bara bilens totalvikt med några andra riktigt feta lyxbilar...
Tesla är ju kul, accet är härligt och man blir ju lätt såld på den när man provkör
. MEN att se den bilen som en representant för ett teknikskifte är ju galet, tekniken är ju gammal, bilen är en TUNG lyxbil vars miljövänlighet är disskutabel. Jag ser den mer som en kul lyxprodukt för den som har råd med flera bilar...
Det enda som är nytt med Tesla är ju att man lyckats få igång en större produktion av en ellyxbil - vilket ju är kul, jag tycker det är kul att den finns, men teknikskifte och miljöbil - haha, det kunde man ju önska... Kom igen, elbilar byggdes och användes kommersiellt redan i slutet av 1800-talet. Tycker hypen kring denna bil är helt obegriplig
Joel 80, jag är ju inte helt dum i huvet
Jag har heller aldrig påstått att vissa förbrukare rent fysikt går på viss elenergi, det är ju också självklart
Att citera spaltmeter med vinklad tesla information här är ju lite naivt. Tesla talar tex själva inte om vad deras batterier väger utan jämför bara bilens totalvikt med några andra riktigt feta lyxbilar...
Tesla är ju kul, accet är härligt och man blir ju lätt såld på den när man provkör
Det enda som är nytt med Tesla är ju att man lyckats få igång en större produktion av en ellyxbil - vilket ju är kul, jag tycker det är kul att den finns, men teknikskifte och miljöbil - haha, det kunde man ju önska... Kom igen, elbilar byggdes och användes kommersiellt redan i slutet av 1800-talet. Tycker hypen kring denna bil är helt obegriplig
Men man pratar ju om samma begrepp i klimatdebatten. Naturligtvis är det inte PK idag att nämna att elbilar inte är en rimlig lösning på klimatproblemen. Att elbilar blir billigare hjälper ju inte.
- By MBjerner