Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

800serien skrev:
KrilleW skrev:Såg idag att Taxi Stockholm har reklam för hennes nya skiva på sina bilar.. Gissar att vissa här måste börja åka Taxi kurir eller 020 nu :shock:
Varför gör du dig rolig? Accepterar du inte andras åsikter?

Det var inte tänkt Att vara rolig, så du måste vara oerhört lättroad ;)

i övrigt måste du läst fel. Jag skrev väl ändå inget om åsikter?
av Alexas
Även om det är svårt att tro så finns det ju en värld utanför Stockholm också... Regeringen kan höja fordonsskatterna bäst de vill, folk i övriga landet behöver bilen för att ta sig till ställen och kommer inte sluta köra bil för att någon skatt höjs, så är det.

Kulturen och intresset för förbränningsmotorer är förövrigt väldigt stort i Sverige och om jag tolkar dig rätt så vill ni i VPK göra det dyrt/ännu dyrare för folk som har denna hobby?
Vadå även om det är svårt att tro så finns det en värld utanför Stockholm? Jag bor knappast i någon storstad, jag pendlar med bil till jobbet och älskar svensk landsbygd och vill att den återigen ska blomstra! Men det är såhär det brukar vara når man diskuterar bilen. Helt plötsligt är bilen det enda som landsbygden behöver. Skit i allt annat! Hur vore det om man istället såg till att kollektivtrafiken utvecklas, att utveckla småföretagande i byarna eller varför inte som det senaste förslaget från vänstern att börja placera myndigheter i småstäder igen och inte bara i storstäderna. Den stora frågan är hur vi återigen ser till att svensk landsbygd utvecklas och blomstrar så att människorna som bor där slipper köra 40 minuter för att köpa ett paket mjölk. Den andra sidan av politiken gillar dock att tänka kortsiktigt och inte ta tag i saker utan bara sminka över dem. Men de försvinner inte för det.

Med tanke på ditt barnsliga sätt att ställa din andra fråga på så avstår jag att svara på den. Fortsätt du i sandlådan.
Fin dröm... Det skenar ju åt andra hållet....

Hörde just på nyheterna att det har varit en extrem myndighetsflytt från hela landet och in till storstäderna under 15 års tid, senast var ju att skatteverket vill avveckla alla mindre kontor och centralisera allt till några få kontor. Har själv märkt att vi inte längre kan lämna in företagsdeklarationen på lokala kontoret utan det ska skickas till några få stora kontor sedan några år tillbaka.

Infrastruktur har blitt svindyr. En höghastighetsjärnvägsstation behöver 1 miljon människor i upptagningsområdet för att vara samhällsekonomisk

Post, bank, mackar och småaffärer slår igen dagligen

Så höga som skatter och lönekostnader är blir det omöjlig att driva kollektivtrafik på landsbygden, en chaufför måste ha bussen full om det ska fungera. Det räcker till en buss på morgonen till jobbet och en hem på kvällen,

Ska det fungera att inte bo i stan idag så får man fasiken fixa det mesta själv, och utan bil är det inte enkelt.

Sverige plockar in 100.000.000.000 kr per år i direkta och indirekta energi/miljöskatter, då borde det finns utrymme att ta fram miljövänliga alternativ.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

aj då, autostavning som spökar :-) &quo[…]

USB uttag

Hej Jag letar efter ett USB uttag för att mo[…]

Var själv på Euromaster igår och […]

Elpriset

.. att man måste bygga reservkraft som kan[…]