Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av mikebike
VolvoB20 skrev:Problemet är ju superenkelt att lösa. Kör med en stor rejäl motor så slipper man överladda hårt och kan ha låg temp/förbränningstryck. Problem, solved.
Och givetvis bensin. :mrgreen:
Användarvisningsbild
av MartinS
Det känns som min signatur är mer aktuell än någonsin :lol:
Användarvisningsbild
av vetten
Borde inte Audi, Skoda och Seat också vara involverade i samma härva, jag menar det är ju i princip samma koncern.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Bilmodellerna som dragits in i utsläppsskandalen stoppas nu i Schweiz.
Men om samma modeller finns i Sverige är fortfarande oklart.
– Så fort vi har den informationen kommer vi att gå ut med den, säger Marcus Thomasfolk, informationschef vid Volkswagen i Sverige.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21479109.ab
Användarvisningsbild
av Allinug
Med elbilar slipper biltillverkarna fundera över utsläpp... Kanske är detta början till slutet för fossilbilarna?
Användarvisningsbild
av V9097
Allinug skrev:Med elbilar slipper biltillverkarna fundera över utsläpp... Kanske är detta början till slutet för fossilbilarna?
Ja, kanske det. Det kanske i alla fall leder till minskad andel dieselbilar i Europa, och det ökade dieselintresset i USA lär väl abrupt ha kommit av sig nu. Tveksamt om några fler bilmärken vågar lansera sina dieslar i USA efter detta.

Jag personligen tror att vi kommer få se bränsledrivna bilar länge, men att laddhybriderna kommer ta en större marknadsandel.
av jwiss
Min chefs A4, 2l diesel-4a med AddBlue, Euro6, producerar enligt trafikverket ~41 mg/km. När vi googlade hittade vi den norska specen: 140 mg/km. ?!?!?!

Ska man bli misstänksam? (Bilen är alltså nyare än dom som uppges ingå i diesel-gate)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 16
Ryckig V60CC D4 AWD -16

Du berättade förstås om denna glit[…]

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

.. kan man verkligen ha sån otur att man l[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE